Archive for 17 april, 2007

h1

Tisdagstema den 17 april.

april 17, 2007

Tisdagstemat denna veckan var ganska lätt faktiskt, så jag bestämde mej för att vara med och detta är min första gång. Jag kommer att bidra med ett kort på en av mina katter som jag tog för ett tag sen och som jag gillar jättemycket. Jag gillar att jag fick med tungan..Nu har jag haft detta kortet ute en gång tidigare men ni får se det igen.

Andra bloggar om: Tisdagstema, djur, foton, katt,

h1

The Oc

april 17, 2007

Nu har jag hittat en ny favorit serie, jag fattar inte att jag missat alla bra tv-serie som gått på tv:n. Nu har jag hittat en ny som gör att jag sitter fast klistrad framför tv:n, nämligen The Oc.. Vilket var en serie som var sjukt bra. Jag har nästan tittat mej igenom säsong 1 snart. Och det bästa av allt är att jag har 3 säsonger kvar. När man tittar på serien i ett sträck och inte behöver vänta vecka för vecka blir nog serien ännu bättre tror jag.

The Oc är en serie jag ryckt på näsan åt innan när alla andra har pratat om den, och sagt att den ska vara så bra. Jag har inte förstått hur folk kunnat sitta fast klistrad framför tv:n varje gång the oc är på tv:n, men det förstår jag nu. För den var verkligen skitbra!

Andra bloggar om: Tv, serier, The Oc,

h1

Mina tankar kring pedofiler!

april 17, 2007

Jag trodde aldrig det fanns människor som kunde försvara pedofiler, att det inte finns nått att försvara. Men sedan jag började att vara på internet har man stött på ganska många olika former av människor. Och helt plötsligt ser man hur annorlunda andra tänker. Helt plötsligt kommer man närmare sjuka tankar än vad man skulle gjort utanför internet. Jag skrev ett inlägg för någon dag sedan -Internet, pedofilernas paradis- och det stämmer ju mer jag tänker på det. Och att det faktiskt kryllar av pedofiler på just nätet. Det är så lätt att sitta bakom en skärm, göra lite sökningar och vips så träffar man någon som är likasinnad eller så hittar man något som man kan försvara. Här får de en chans att även försvara pedofili. Man kan ha olika åsikter om pedofili såvida det är en sjukdom eller en läggning. Men att man kan försvara det trodde jag nog aldrig.

Och då kan man fråga sej, vilka människor är det som försvara det? Och hur tänker man när man kan försvara något sånt?  Fröken förster skrev ett jättebra inlägg om just pedofiler och internet som fick iallafall mej att få en tankeställare om att just läggaut kort på sina barn på internet. Men jag tror att man tänker lite ”Det händer inte mej”. Men om det skulle hända en själv då? Tänk om en dag hittar ett omgjort foto på sitt barn. OM det verkligen skulle hända, då ångrar man nog att man la ut de där bilderna på sina barn bittert. Men många vill ju lägga ut bilder på sina barn för att det är det käraste de har och gärna vill visa upp det man älskar mest av allt. Men det kan ju faktiskt vara så att just de bilderna på det käraste du har, hamnar i fel händer. De kanske andvändst till något smutsigt istället.

Sedan jag började vara på internet öppnades en helt ny värld, jag trodde inte att det var möjligt att det fanns människor som ens kunde tänka tanken att försvara det. För i mina ögon är det så långt borta.

Min syn på pedofiler: Jag tycker att det är en sjukdom. En sjukdom som jag inte tror kan botas med varken terapisamtal eller med medicin. Jag har inte sagt att jag tror att alla som attraheras av barn gör handling av det.. Och de som aldrig gör handling av det behöver ju inget straffas. Utan det är först som när de gör handling av det som det ska straffas, Men jag tycker heller inte att pedofiler ska få härja runt på olika community, för om man nu inte gått hela vägen med sin fanatsi kanske det inte stannar vid att just bara fantisera om barn, utan då kanske driften blir för stor och de gör handling av det.

Jag vet att det finns människor som tror att det är en läggning och att det kan jämföras med homosexuella eller hetrosexuella. Men tycker jag inte man kan jämföra det med. Det handlar om SEX, KÄRLEK och något FINT, oavsett vilken av de läggningar man har. Men när man tänder på barn handlar det om något helt annat. För det första är det olagligt att förgripa sej på ett barn. Ett barn kan aldrig vara med på något sådant. Ett barn blir förstört för resten av deras liv om de blir förgripna på ett barn.

Men jag kanske är hård i mina åsikter, men det handlar faktiskt om ett litet barn, jag kan inte ha sympati eller empati för någon som har en bedrift att skada ett annat barn, rätt om pedofilen inte gör handling av det, så fantisera de om att göra en handling av det och det kan jag inte förstå, jag vill inte förstå det heller. För det handlar om att göra illa ett barn. Jag kommer inte att omvandla mina tankar, det är mina tankar.. Och jag tänker på barnet i första hand!

Andra bloggar om: Pedofili, tankar, läggningar, sjukdom, barn,

h1

Kvinnan tittar på könet och mannen på akten.

april 17, 2007

Kvinnor föredrar manliga könsorgan och männen föredrar människor som har sex. Egentligen tror jag inte att det var en nyhet, bara det att det är mer tabubelagt med att kvinnor tittar mer på könsorganet än männen. Att kvinnorna är mer bryda än männen och har svårt att erkänna det. Så tror jag att det är. Jag tyckte artiklen i Svd var ganska klokren och fann den till och med en smula rolig faktisk. Men man kan ju istället ifrågasätta vad det är som gör att kvinnorna är mer bryda än männen och att det ska vara så tabu belagt för kvinnorna?

För om man ser till de tex sexbloggar som finns på nätet så är det övervägande anonyma kvinnor som skriver om sex. Det finns inte alls sexbloggar i den utsträckningen som är skrivna av män som det finns av kvinnor. Och vad är det som gör att det mest är kvinnor som skriver anonymt om sex och inte männen? Det tror jag beror på att männen kan prata om det på ett helt annat sätt än vad kvinnan kan faktiskt. Männen behöver inte skriva ner sina fanatsier på en blogg utan de pratar om det mer öppet istället.

Och för att inte prata om alla sexpartyn som kvinnorna springer på. (Dock har jag aldrig varit på ett sånt, men skulle vara kul att gå på ett, bara för skojs skull). Så om man tittar sej omkring lite så ser man att kvinnan är mer på sej när det gäller männens könsorgan och det som hör till än vad egentligen mannen är av någon konstig anledning.

Men det var ju en ändå ganska rolig artikel, man fann den lite smålustig på något sätt..

Andra bloggar om: kvinnor, män, sex, forskning,

h1

Skriv under för ”Louise” skull!

april 17, 2007

Fallet Louise blev stort, väldigt stort och jag tror inte det lämnade någon oberörd. Något sånt här får inte hända. Jag sammanfattade det rätt bra för ett par dagar sedan.. Och nu har twilight gått ut med en insamlingslista för att få Vetlanda kommuns socialchef att avgå och jag personligen tycker att han borde förstå det själv. För en sådan här miss får man bara inte göra som socialchef och tydligen så var inte detta första gången.

Skriv under på namninsamlingen du med!

Andra bloggar om: Fallet Louise, socialen, namninsamling, vetlanda kommun,

h1

Tjejsnack v 16

april 17, 2007

Snacks och snask
·Chips eller godis? – Chips helt klart!
·Absoluta favoritgodiset? – M-kulor
·Lösgodis eller påse? – Påse..
·Lakrits, sött, salt eller syrligt? – Lakris
·Favoritsnackset? – Pommes pinnar..

 

h1

Omdömen..

april 17, 2007

”Gott omdöme beror på erfarenhet, och erfarenhet får man på grund av dåligt omdöme.”