Archive for 6 april, 2007

h1

Långfredan ser ut såhär..

april 6, 2007

Nu ska vi snart till mamma och äta middag, Kalkon med potatis. Det är så fruktansvärt gott, men ingen maträtt som jag kan laga själv och ingen maträtt som jag äter speciellt ofta heller, inte mer än speciella tillfällen. Och de tillfällen blir alltid något extra eftersom man inte äter det så ofta. Sedan ska vi hjälpa mamma med att sätta upp ett staket på baksidan så hundarna kan springa fritt nu i vår och sommar. Så denna dagen blir det fullt upp. Men ibland är det faktiskt himla skönt att bara vara med familjen och umgås. Det är det som är speciellt med högtiderna tycker jag.

Sedan ikväll kommer det lite mer släktingar till mamma och vi ska äta smörgåstårta, det kan bli trevligt. Storaängel sprang bort till mormor och hämtade sitt Nintendo ds som kom i brevlådan idag, hon var överlycklig eftersom hon väntat och väntat på att det ska komma.

Nu önskar jag er en trevlig kväll och en fortsatt trevlig helg!

Glad påsk!

h1

Jag är rädd för svarta madam!

april 6, 2007

Jag är 28 år och kan inte vara på toaletten om den är släckt, det är säkert. Och måste jag då vara på toaletten om toalettlampan tex har gått sönder så måste jag ha toalettdörren öppen. Och igår hände det ju givetvis, lampan gick sönder och min lillebror var på besök. Han är lite finkänslig så han när han såg mej sitta där på toaletten med dörren öppen blev han sur och kastade igen dörren. Där inne satt jag och fick panik och öppnade dörren igen. Omen sa han, varför kan du inte ha toalettdörren stängd när du är på toa. Först tänkte jag inte berätta, jag visste att han skulle skratta åt mej, men skitsamma tänkte jag.

Nej jag kan inte ha toalettdörren stängd om lampan är släckt för att jag är rädd för svarta madam och det är det enda jag lyckas tänka på om dörren nu över all förmodan skulle råkas stängas, förresten är det enda jag tänker på så fort lampan är släckt och dörren är öppen med, men det känns lättare när den är öppen. Och visst hade jag rätt, han började skratta sedan blev han likblek i ansiktet och så sa han..

Var du tvungen att påminna mej, nu kommer jag ju tänka på det varje gång det är släckt på toaletten igen. Vaddå igen sa jag, och han berättade han upplevde samma sak som mej så fort toaletten var släckt och dörren var stängd. Och hade gjort det under många år och hade precis glömt bort det.Ojsan var ju inte meningen, men ändå ganska skönt att få ur mej det. och samtidigt se att jag inte var ensam om problemet.

Jag har aldrig gjort Svarta Madam så vart det kommer ifrån har jag inte en aning om, vet inte heller varför jag tänker på det när jag är på toaletten och lampan är släckt. Så nu vet ni en till av mina innersta hemligheter! Skrämmande.. Jag menar 28 åroch rädd för svarta madam.. Hon finns ju inte ens, eller gör hon det?

Andra bloggar om: Rädsla, svarta madam, toalett, mörker, hemlighet,

h1

Några ord om Våld…

april 6, 2007

”Våld är den odugliges sista utväg.”