Archive for 5 april, 2007

h1

Eurotrip (2004)

april 5, 2007

Eurotrip är en komedi från 2004 som jag inte tidigare hade sett, den var stundvis rolig. Men jag har sett roligare komedier än så, men det är inte en film som man vill stänga av när man ser iallafall. Vissa bitar i filmen är riktigt roliga faktiskt. Den kanske är stundvis väldigt barnslig och humorn är låg i vissa bitar av filmen. Den räckte kanske inte hela vägen för att bli en bra film, men den var ändå värd att se.

Handling: Det handlar om ett gäng ungdomar som precis gått ur high school och ska resa till Berlin för att en av killarna där har hittat en tjej över nätet. Under resan dit händer det en rad olika roliga händelser. Det är ett äventyr innan de når sitt mål. Filmen är helt okej, och som jag skrev innan, stundtals rolig.

Betyg: 2,5 av 5

Andra bloggar om: Film, recension, eurotrip, komedi,

h1

Ska njuta av påsklovet!

april 5, 2007

Nu var det sista skoldagen denna veckan och nästa vecka har storaängel påsklov. Och jag med för det innebär att jag inte har en klocka att passa på 1½ vecka ungefär. Och det innebär att jag får sova precis hur länge jag vill. Och det ska bli så skönt så. Det behövs lite långledigt ibland. Nu är jag ju hemma hela dagarna och kan göra vad jag vill, men det är ändå inte samma sak som att faktiskt vara ledig. För på veckorna bär jag på undermedveten stress hela tiden. Och har gjort så länge jag kan minnas, så därför när det är lov kan jag koppla av, för då på något sätt är det även tillåtet för mej att koppla av.

Även fast jag är arbetslös och har all tid i världen att koppla av så kan inte jag göra det för det är alltid någonting som måste göras helas tiden. Alltid något rum att städa, alltid något rum att damssuga, disk och tvätt. Även fast jag går hemma är min tid begränsad, jag hinner ofta inte ens hälften av vad jag planera. Så när barnen får lov får jag med lov, och detta lovet ska jag njuta av…

h1

Änglarna önskar glad påsk!

april 5, 2007

Änglarna önskar Glad Påsk! :-)

h1

Olika sjukhusserier!

april 5, 2007

Sjukhusserier ligger mej väldigt varmt om hjärtat. Och nu för ett tag sen upptäckte jag serien Greys anatomy som jag inte hade sett innan. Och kan inte förstå hur man kan missa en sån bra serie som den. Jag blev precis såld på den serien redan första avsnittet och nu har jag sett framtill säsong 3 avsnitt 14 så nu är jag ifatt avsnitten som visas i sverige, i sverige visades igår säsong 3 avsnitt 7. Och den serien blir bara bättre och bättre för varje avsnitt som jag sett. Det händer alltid något nytt i den. Det är verkligen en serie som man inte kan slita sej ifrån.

Nu har jag börjat titta på serien House Md, oxå en sjukhusserie men annorlunda om jämför med Greys anatomy. Visst house är bra, men inte alls lika bra som Greys anatomy, och frågan är om jag hittar en serie som kommer att slå den serien överhuvudtaget, för den är riktigt bra. House är mer annorlunda, även om det är en sjukhusserie så går den mer ut på att hitta diagnosen, medans i greys anatomy får man vara med under operationer och liknande.

För ett tag sedan var jag helt såld på City akuten men den serien har jag missat en massa av och skulle behöva titta ifatt mej för att kunna fortsätta titta på den. Men den serien påminner ju lite om greys anatomy med. Den serien gillade jag riktigt mycket. Men tyvärr minns jag inte vad den serien heter på engelska, så är det någon som vet det vore jag hemsk tacksam för svar! Den serien finns väll med i hur många säsonger som helst. Den har ju pågått riktigt länge.

Sen har vi ju tredje skiftet, oxå en jäkligt bra serie i sjukhusmiljö även om den med är lite annorlunda då man får vara med ute på olycksplatsen och följa rollfigurena privat. Det var med en serie som jag tittade mycket på förr. Men är osäker om den går fortfarande på tv:n, för det är med en serie jag skulle behöva kika mej ikapp. För det är oxå, och har varit en stor favorit.

Men jag vet att det ska finnas mera bra sjukhusserier men jag kan bara inte komma på vilka det är. Om ni vet om det finns mera sjukhusserier så tala gärna om det för mej så jag får nått mer att titta på! :-)

Andra bloggar om: Greys anatomy, House Md, City akuten, tredje skiftet, tv serier, sjukhus,

h1

Min påskhelg!

april 5, 2007

Min helg ser ut såhär:

Torsdag: Klä ut Storaängel så hon kan gå påskkärring med sina kompisar. Minns själv hur roligt det var när man var liten och fick gå och knacka dörr. Men tycker det där har försvunnit mer och mer nu.

Fredag: Hem till mamma och äta middag, kl 14.00 står kalkonen på bordet och kl 20.00 står smörgåstårtan på bordet. Där i mellan ska vi bara njuta, vara och umgås.

Lördag: Ska vi hem till mamma igen och äta påskmiddag kl 13.00. Sedan får vi se vad som händer med resten av dagen. Antagligen bara vara och njuta då med..

Så glad påsk på er!

h1

Linda Rosing gifter sej!

april 5, 2007

Linda och fadde är nog det paret som har mest svårt att bestämma sej för om de ska vara tillsammans eller inte. Nu är detta 3:e gången de hittar tillbaka till varandra. Efter att ha varit förlovade 2ggr innan så ska de nu gifta sej om 3 månader. Vad är det som gör att de tror att det ska funka denna gången? Ingenting förmodligen, men det är ju bara att önska dem lycka till.

Första gången höll det ungefär ett år, och andra gången höll det med bara ungefär ett år. Och nu har de funnit varandra igen och ska dessutom gifta sej. Jag har alltid tyckt Linda varit för mycket. Och hon ska alltid vara så dramatisk. När det tog slut hade då Linda ingen lust att leva längre och åt en massa tabletter, visst kan det vara sant men det låter dramatiskt.

Fadde friade med 1000 röda rosor, vem skulle inte vilja ha 1000 röda rosor och ett sådant frieri, men med någon som man är säker på att det ska hålla med då kanske. Och va hade inte dessa rosor kostat. Linda är iallafall överlycklig, det var hennes högsta önskan säger hon till aftonbladet.

Nu ska hon bara vara fru darwich säger hon.. Ja och förhoppningsvis har hon så mycket att göra så vi slipper läsa om henne i tidningen ett tag framöver!

Andra bloggar om: Linda Rosing, Fadde Darwich, giftemål,

h1

Vänliga ord..

april 5, 2007

Ett vänligt ord kan hålla en varm hela vintern.

h1

Varit på möte hos socialen om hotet!

april 5, 2007

I och med att jag har barn hade socialen blivit informerad att jag blivit hotad. Och igår blev jag kallad på möte upp dit. Meningen är att galningen skulle kommit ut imorgon, men socialen sa att han fick sitta hela sitt straff som han har kvar i och med att han misskött sej och gjort ett nytt brott under fängelsetiden. Så detta innebär att han inte kommer ut förrens om lite drygt 3 mån och förmodligen ännu argare.

När jag ringde polisen sist bad jag om besöksförbud, vilket jag inte hört någonting om, men socialen tyckte jag skulle lägga in om att jag får larm i lägenheten med eftersom han är en så pass grov brottsling. Och han sitter inne för endast våldsbrott. Så det blir nästa steg nu att ringa igen och kolla hur det går med besöksförbudet och att prata med dem om en larmdosa.

Nu slipper jag oron över påskhelgen och kan slappna av. Vilket är otroligt skönt eftersom denna helgen är egentligen fylld av fylla och en massa oroheter. Imorse vaknade jag med en olustkänsla, en klump som satt i magen som jag inte blev av med. Borde inte ha olust känslor nu när jag vet att han inte kommer ut imorgon, men har det ändå. Vaknade av att jag drömt en mardröm… Även fast han sitter bakom lås och bom ett tag till är det fortfarande påtagligt. Nu ska jag försöka slappna av och njuta av påskhelgen..

Glad Påsk!