h1

Lång tid har det gått..

juni 23, 2009

Jag inser att jag får skärpa mej med mina uppdateringar. Att hålla bloggen vid liv utan känsla har jag insett inte varit lätt. Jag har inte hittat den rätta känslan på länge, förr älskade jag att blogga och uppdatera bloggen om min vardag även om inte det är speciellt intressant för någon annan än mej själv. Jag har inte tänkt att sluta skriva, väntar bara på att den rätta känslan ska infinna sej igen. Att den ska komma tillbaka, och det gör det tids nog. Men förtillfället känns det som om jag absolut inte har något att skriva. Egentligen har jag ju massor att skriva om men kanske inte hittar viljan eller orken. Här hemma är det sommarlov för barnen och jag önskar att jag med fick njuta av barnen denna sommaren men tyvärr så jobbar jag precis hela sommaren. Vet inte om man ska skriva tyvärr eftersom jag verkligen behöver pengarna. Det är fruktansvärt tuffa tider ekonomiskt för oss förtillfället.

För 2 veckor sedan föddes 4 underbart söta kattungar under min säng, blev av med alla 4 på samma dag vilket var en enorm lättnad. Nu återstår bara de underbara veckorna med kattungarna innan de ska vidare till sina hem. Barnen är i exstas och kan inte låta bli att titta till dem varanan minut ungefär. Men det är riktigt roligt att få dela den glädjen med dem de veckor som de får bo hemma hos oss.

Jag själv gick in i vecka 23 idag och dagarna och veckorna räknar ner, minns inte att tiden gick så fort när jag väntade flickorna. Bebisen i magen sparkar för fullt och den visar varje dag att den lever, nu börjar det bli roligt eftersom både jag och familjen kan känna sparkarna. Barnen har frågat så länge varför de inte känner nått när de lägger handen på magen men nu känner även de sparkarna. Jag vet inte varför men vi alla tror här hemma att det kommer att komma en 3:e flicka till oss. En liten Melissa, blir det en pojk blir det en namnlös pojk för vi hittar inget som passar oss bra. Det kommer kanske ett namn framöver men just nu är det tomt på fina pojknamn i våra huvud, sen kan det vara med att det faktiskt känns som om det är en flicka. Skulle bli förvånad om det blev en pojk faktiskt.

Mitt semesterschema börjar nästa vecka så förmodligen kommer jag att uppdatera lika sällan som nu under sommaren, men tvivlar starkt på att alla mina läsare är kvar nu.. efter så här lång uppdatering.

21241_M

10 kommentarer

  1. Vi som brukar kika in här kommer att fortsätta att göra det oavsett hur ofta du uppdaterar. Passa på och använd den lediga tiden med la familia för innan du vet ordet av är det bebisdags och då kommer du ju att ha fullt upp…
    Trist att du ska behöva jobba hela sommaren, men ibland blir det så och då är det bara att ta tjuren vid hornen. Hoppas att du får en härlig sommar ändå…

    kramiz


  2. Så härligt att höra lite från dig igen =)
    Hoppas du får en underbar sommar trots mycket jobb !
    Kram på dig !


  3. Skönt att allt var väl! Önskar dig en fortsatt fin sommar!


  4. Förstår dig precis….koncentrera dig på det nya lille gossebarnet i magen istället. Du finns kar bland mina länkar och jag kikar in varje dag!

    Kram på dig snäckan


  5. Nog håller jag koll på dig alltid :-)
    Njut av dina lediga stunder i stället för att känna stress över att uppdatera bloggen. Bara du berättar för oss när du fått den nya bebisen ;-)
    Många kramar Elisabeth


  6. JAG ÄR KVAR! Kollar var och varannan dag om du uppdaterat.. NU hade du det och glad blev jag. Kul att de går frammåt med bebisen. Ska bli spännande å se va det blir. Om ni har rätt eller fel…

    Hoppas du får njuta lite av sommaren iaf, även om du jobbar en hel del. Hoppas att det går runt för er snart igen. Särskilt nu när ni väntar tillökning!!! All lycka till er!


  7. Skönt med lite livstecken från dig vännen.

    Måste vara jobbigt att vara gravid nu i värmen. Men det är över innan man vet ordet av.

    Önskar dig en underbar torsdag Massa kramar


  8. Såg idag att en som jag känner nyligen upptäckt att hon var gravid i v.23… hennes äldsta är som min jossan endast 19 år..

    tur att det inte är jag..

    Men visst går tiden för fort ibland och nu i den här veckan så känner man sig oftast som vackrast så passa på att ta många fina och roliga magbilder…


  9. It’s imarpetive that more people make this exact point.


  10. தமிà®´ினத்தின் à®®ுதல் எதிà®°ிகள் இந்த உஞ்ச விà®°ுத்திக் குமபல்தான்.பொய்மல்à®°்,சோà®®ாà®°ி,நரசிà®®்மன் à®°ாà®®் இவர்களுடன் தினமணிக்கு வந்துள்ள குà®°ுà®®ூà®°்த்தி இவர்களைத் தீண்ட தகாதவர்களாக ஒதுக்குà®®் நாள்தான் தமிà®´ின விடுதலை நாள்.இந்து இரண்டு à®®ுà®±ை à®®ுதல் பக்கத்திலேபிரபாகரனைக் கொன்à®±ு மகிà®´்ந்தது.இவர்கள்தான் நாட்டை விட்டு ஓட வேண்டியவர்கள்.தமிà®´் ஈழ்த்தை ஆளப்போவதுà®®்,அப்போது இந்த சொà®°ி நாய்கள் என்ன சொல்லப் போகிறது என்பதையுà®®் பாà®°்ப்போà®®்.



Kommentera

