h1

Internet, pedofilernas paradis!

april 15, 2007

Helgon.net har aldrig varit en sajt som jag varit medlem i. Men vad jag förstått så är det ett väldigt stort community för människor i alla åldrar. Men att man som ägare är så fruktansvärt noncholant till att pedofiler härjar fritt på den sajten är faktiskt skrämmande. Som moderator bakom den sajten ska man skydda de unga tjejer och killar som är medlemmar där. Att man inte plocka bort en människa som propagera för pedofili är sjukt.

Sedan har det tydligen diskuterats om det är en sjukdom eller en läggning. Och att jämföra det med homosexuella tycker jag är väldigt fel. Då är jag mer inne på att det är en sjukdom att vara pedofil. Men jag kan inte förstå vad helgon skulle tjäna på att skydda mannen som propagerade för pedofili. Det är ju knappast någon bra reklam för helgon.

Här är ett citat som är utdraget ifrån helgon:

Pedofili står för barnkärlek och ska naturligtvis inte vara olagligt, lika lite som vanlig heterosexualitet, att tycka om barn sexuellt är inget man rår för.

Hur man nu kan resonera så kan jag inte förstå, för klart som fan att det ska vara olagligt. (Jag brukar vanligtvis aldrig svära när jag skriver men nu tyckte jag ett fan passade bra in för att beskriva hur illa det citatet är). När man läser det citat tycker jag man blir mörkrädd. För ett litet barn kan inte bestämma själv. Och det står inte för barnkärlek. Det innebär att ett barn blir förstört för resten av deras liv när de hamnar i klorna på en pedofil.

Ytterligen ett citat från helgons chatt:

Du ska inte känna dig orolig att du ska bli avstängd från Helgon bara för du som öppen pedofil, vågar öppna käften om era mänskliga rättigheter, tycker det är skamligt om du och jag skulle bli bannade, men se det på den ljusa sidan istället, det finns ett helt gäng här som försvarar pedofili/zoofili och hebefili.

Jag tycker citaten talar för sej själv, och kan inte förstå hur man kan försvara det, det finns inget att försvara. Man kan inte försvara det om man är en normal funtad människa. Jag vet att jag är hård i mitt tyckande till pedofiler men kan faktiskt inte rå för det!

Andra bloggar om: Helgon, internet, pedofiler,

25 kommentarer

  1. Hade jag haft barn så hade jag varit tvungen att ha kontroll över vilka sidor mina barn besöker. Finns nånga sjuka människor där ute.


  2. Jag tycker det är ett sjukt resonemang, säga att det inte borde vara olagligt! Det är väl klart som korvspad att det är olagligt – därför att det helt enkelt är ett vidrigt beteende och helt absurbt!!! Att tycka om barn på det sättet, ja det kanske man inte rå för, vad vet jag! Men ett barn har aldrig ”dom tankarna om en vuxen person” märk väl detta och det är jädrans stor skillnad! Ett barn på några år har aldrig fått i sin skalle ännu att det finns nåt som kallas för sex och samlag! Ett barn tänker aldrig i dom termerna – FÖR ATT DOM ÄR JUST BARN!! Jag kan aldrig acceptera vuxna som har den här läggningen och ödelägger många barns liv för evigt, både känslomässigt och på många andra sätt! DET ÄR OCH FÖRBLIR VIDRIGT OCH OLAGLIGT för mig och för dom allra flesta i vårt samhälle. Ett barn har aldrig någon chans att väja sig för en vuxen person som förgriper sig på dom, ett barn har ingen talan! Och att tala om barnkärlek i detta fallet — kärlek till barnet visar man på ett annat sätt!!! Inte genom att ligga med dom och förgripa sig sexuellt på dom! DET ÄR INTE KÄRLEK FÖR MIG – INTE NÄR DET GÄLLER ETT BARN! Nä jag blir så bestört när jag läser om sånt här, så det är inte klokt. Min hjärna brinner över av ilska över dom här vuxna personerna som totalt förstör ett barn, varje sekund, varje minut – jämt och ständigt och över hela världen!!!!!
    JAG KAN ALDRIG ALDRIG ACCEPTERA PEDOFILI!!!!!!!!!!ALDRIG!


  3. se nu till att skicka lite mackor. man blir jätteglad när man får en, iaf jag..haha ^^,


  4. Åh, jag känner några som är bakom Helgo.net


  5. det är så läskigt att folk kan hålla på precis hur som helst och att ingen gör något åt det….


  6. Vad rädd jag blir, menar du att detta är sant???Fy, FAN, säger jag. Att älska barn är väl att måna om dem och vilja deras bästa. Tror oxå att pedofili är en sjukdom men aldrig någonsin försvarbart….Kram Maria


  7. jag blir alldeles matt och mållös….. tur att jag har haft vett att inga barn skaffa …. inget ont i er som har barn … men ni måste ju ha ett hvete att hålla reda på dem idagens samhälle:-(:-(


  8. Hej! Jag förfasas också över det här med pedofiler som är ute på nätet och fiskar efter både material och kontakter med barn. Kanske du har lust att läsa? http://nikeaskforster.wordpress.com/2007/04/14/jag-alskar-djur-men-knullar-inte-hundar/


  9. ”Men vad jag förstått så är det ett väldigt stort community för människor i alla åldrar.”

    Nej, det är t ex inte till för barn.

    ”Hur man nu kan resonera så kan jag inte förstå, för klart som fan att det ska vara olagligt.”

    De pratar inte om övergrepp mot barn. Alla är överens om att det ska vara olagligt. De pratar om att ATTRAHERAS till barn, vilket uppenbarligen vissa gör sedan ung ålder, utan att det är något de valt. Varför menar du att man bör instifta något slags tankepolis som bestraffar folk som mot sin vilja attraheras av barn men som aldrig begår övergrepp?

    Aftonbladets citat kommer för övrigt inte från de övervakade forumen, utan från de oövervakade gästböckerna. Ägaren hade helt rätt när han skrev att den suspekta personen inte utgett sig för att vara pedofil i forumen — faktiskt hade personen propagerat starkt EMOT pedofili i forumen.


  10. N: Jag har bara utgått ifrån vad som står i tidningarna och hur jag uppfattade det. Vad som hände kan jag inte veta eftersom jag inte är medlem där!


  11. N – du har ett stort problem (eller snarare har uppenbarligen Helgon.net det) när du pratar om ”oövervakade gästböcker”. För om det är så att de är ”oövervakade” så bryter det mot BBS-lagen.

    Sen undrar jag hur du får det till tankepolis – det som folk reagerar över är Helgon.nets kommunikation runt det hela – att de mer eller mindre verkar tycka att det är ett litet ointressant problem.


  12. […] bloggen Love or Hate kan du läsa ytterligare ett inlägg om pedofiler och internet. 8 kommentarer so far […]


  13. Helgon är ett ideellt drivet community med hundratusentals medlemmar. Det är omöjligt för moderatorerna att läsa igenom och godkänna alla meddelanden; vad man kan göra, och vad Helgon gjort, är att ge möjligheter att anmäla och blockera personer. I det här fallet vände man sig direkt till tidningarna med de osmakliga (men inte olagliga) gästboksinläggen istället för att bara blockera användaren eller kontakta Helgon och be dem stänga av användaren.

    Eftersom det första citatet ovan handlar om tankar, och responsen blir att ”klart som fan att det ska vara olagligt”, så förstår jag inte hur man får det till något annat än tankepolis.


  14. Ideellt. Well – min invändning bygger på att de säljer annonsplats. Om ett företag köper annonsplats vill man att det ställe man annonserar på håller någorlunda rent – och åtminstone har vett nog att pudla ifall något slinter igenom. Det har Helgon.net missat totalt.

    Eller du N (alltså den som kallar sig N men utan ett | och en punkt är inte densamma som jag) kanske anser att annonsörerna får skylla sig själva? Måhända – men då undrar jag ärligt talat hur länge Helgon tror att de kommer att överleva utan seriösa annonsörer…


  15. N: Vad jag förstod det som så visste faktiskt helgon vad som pågick men gjorde inget åt det. Och det är faktiskt detsamma som att försvara en pedofil. Något sånt blundar man inte för! Förstår inte hur du resonerar när det gäller tankepolis faktiskt. DET ÄR KLART SOM FAN ATT DET SKA VARA OLAGLIGT utan att jag behöver vara en tankepolis!


  16. Helgon visste inte om vad som pågick. Det är Aftonbladets vinklade, och möjligen olagliga, artikel som får det att framstå så.

    Du jämför själv pedofili med en sjukdom. Är det några andra sjukdomar du vill ska vara olagliga? Böter för förkylning? Fängelse för cancer? Det är en sak om man förgriper sig på barn, men jag förstår inte varför du menar att folk borde straffas om de mot sin vilja ATTRAHERAS till barn. Jag skulle ha lättare att förstå om du menade att de borde få terapi i förebyggande syfte, eller något, men från dina formuleringar så låter det som att du anser att deras tankar och preferenser är brottsliga i sig, och borde straffas.


  17. N: Men du, cancer är väll ändå inte samma sak som att förgripa sej på barn. Jag har inte uttalat mej om att det ska vara straff för att de blir attraherade av barn. Jag ser det som en psykisk störning som jag faktiskt inte tror kan dämpas med varken medicin eller terapi. Jag tror det är något som inte kan botas. Tyvärr. Kanske låter hård i dina öron, men jag tror inte du har egna barn, för annars skulle du inte resonerat som du gör.

    Jag tycker inte de ska straffas förrens de gjort brottet, man kan aldrig straffa någon för hur de tänker, det är när det går till handling de ska straffas. Men därimot tycker jag inte att pedofiler ska få härja runt på olika sajter heller. För då blir ju deras behov större. och du måste ju förstå att folk reagerar mot pedofili….. Att folk blir rädda… Att folk tycker såna människor är otäcka… Att de faktiskt kan skada barn för resten av livet…


  18. […] sjuka tankar än vad man skulle gjort utanför internet. Jag skrev ett inlägg för någon dag sedan -Internet, pedofilernas paradis- och det stämmer ju mer jag tänker på det. Och att det faktiskt kryllar av pedofiler på just […]


  19. ”Men du, cancer är väll ändå inte samma sak som att förgripa sej på barn.”

    Det är ju just det — vi pratar inte om att förgripa sig på barn. Det första jag skrev var just ”De pratar inte om övergrepp mot barn. Alla är överens om att det ska vara olagligt. De pratar om att ATTRAHERAS till barn”. Det första citatet du kommer med ovan handlar om attraktion, inte övergrepp. När du skriver ”klart som fan att det ska vara olagligt”, så skriver du alltså att vissa former av attraktion i sig ska vara olagliga. Uppenbarligen så är inte det din åsikt utan du har misstolkat citatet med Aftonbladets hjälp.

    Det är klart att folk blir rädda för pedofiler. Och rädsla säljer tidningar. Jag gillar inte när Aftonbladet vinklar en artikel för att göra folk rädda och upprörda i onödan. Och jag gillar inte när folk läser sensationalistiska artiklar utan källkritik.

    Vad som hände på Helgon var att någon knäppskalle (som inte haft kontakt med barn eller gjort något olagligt) propagerade starkt EMOT pedofili i forumen, och senare skrev osmakliga pedofilipositiva inlägg i en omodererad gästbok, vilket fick personen avstängd när inläggen upptäcktes. Aftonbladet vinklar detta till att Helgons moderatorer och ägare låter pedofiler härja fritt. Det tycker jag inte är hela sanningen, om man säger så.

    ”och du måste ju förstå att folk reagerar mot pedofili….. Att folk blir rädda… Att folk tycker såna människor är otäcka… Att de faktiskt kan skada barn för resten av livet…”

    Ironiskt nog så skrev den sk pedofilen nästan exakt samma sak.


  20. N: Jag förstår lite bättre av hur du menade nu. Jag kan inte svara för hur det egentligen gick till, utan skrev utifrån artiklen i aftonbladet. Och den kan vara felvinklad eftersom så mycket annat är det i artiklen. Men du har förklarat nu så jag fattar!


  21. N – välkommen till verkligheten. Det spelar liksom ingen roll vad som ”faktiskt” hände. Det som är intressant är hur krisen hanteras – och Helgon borde uppenbarligen anställt dig istället för att prata med kvällisarna.
    Deras varumärke är kört – åtminstone hos mig – vilket innebär att de förlorar annonsintäkter. På grund av amatörmässig PR-hantering.


  22. Idag tog en kvällstidning för första gången upp den här diskussionen som pågått sedan jag upptäckte sidan…jag lägger in korta citat från expressen.se artikel…

    Enligt Anders Persson, kriminalinspektör på Interpol, är den här typen av hemsidor ett globalt problem.
    – Syftet är att sänka tröskeln hos vanliga internetanvändare för vad som är acceptabelt, säger han till Expressen.se…och personer som ligger bakom sådana här sajter är ofta väldigt medvetna om var gränsen går. Enligt David Lagerlöf, pressekreterare på Ecpat som jobbar med att förhindra sexuellt utnyttjande av barn, finns det en mängd liknande hemsidor på nätet. Han är starkt kritisk till den svenska sajten. – Det här är ett sätt för pedofiler att förhärliga sin läggning och att det är okej med sexövergrepp på barn, säger han till Expressen.se.
    David Lagerlöf avfärdar jämförelserna med homosexualitet. – Den här läggningen skadar barn för resten av livet. Det är ett oerhört trauma som de här barnen utsätts för, säger han.
    slut citat
    Så oavsett om sidan (www.pedofil.se) är olaglig eller ej så är den upprörande och den borde släckas ner…
    JAG ger mig inte förrän den är borta….


  23. Bättre den ”pedofilen” skulle skriva på flashback.info, där kan man ju lätt snacka om canabis odling och allt annat samt hur man tillverkar dödliga bomber samt hur man går tillväga för att ta över aftonbladet.se och hela dess e-post server och sprida de anställdas lösenord hej vilt på nätet….


  24. […] Internet, pedofilernas paradis […]


  25. Sounds crazy. Do you feel a vested interest in my black ankle Nice joke! Why can’t a woman ask her brother for help? Because he can’t be a brother and assist her too.



Kommentera

