h1

Mest ett klagoinlägg..

juli 5, 2009

Har väll egentligen lika lite att säga som vanligt.. Men några rader ska jag nog kunna få ner..

Vädret: Vet inte vad jag ska säga.. Klagar när det är för varmt, klagar på regnet, klagar på åskan. Jag blir nog aldrig nöjd. Men sen är det allt eller inget när det gäller vädret de senaste veckorna. Det finns liksom inget mellanting. Det har varit varmt att sova, det har varit varmt på dagen, så varmt så det blir olidligt de sista dagarna, idag regnar det och då är det inte det heller bra.

Gravid: Börjar känna att magen är stor nu.. Och folk i min närhet tröstar mej med att den blir större. Och det kommer den ju att bli. Har svårt att resa mej i liggande läge nu. Och då är jag bara i vecka 25. Magen är inte större denna gången än med flickorna men har glömt bort hur tungt det var att bära. Lite ont i bäcken och rygg men annars mår jag bara bra denna gången. Vilket är fruktansvärt skönt. Om man bortser från den kroniska tröttheten då.

Jobbet: Rullar på, jobbar väldigt, väldigt mycket nu över sommaren men behöver pengarna eftersom jag inte har något i babyväg kvar efter flickorna. Och då menar jag att jag inte har absolut någonting. Kläder har jag samlat på mej nu under månaderna som gått och fortsätter tills det är dags.. Men står utan barnvagn och bilbarnstol och säng.. Så jag behöver jobba så jag kan få ihop till dessa saker. Och det löser sej, finns ju tid fortfarande. Men är jag som är mer kräsen denna gången kan jag känna. Vad som helst duger inte.

Ja det var nog allt från mej denna gången..

20796_M

10 kommentarer

  1. Värmen har ju varit helt underbar !!
    Jag bara älskar värme =)
    Jag tror det blir en grabb för dig denna gången.
    Vi hade bara ett pojknamn o flera flicknamn när vår Theo föddes. När flickorna var på G hade vi mest pojknamn !! Märkligt !!

    Lycka till med både jobb o graviditeten =)
    Kram på dig !!


  2. Klaga ska man ha lov till att göra ibland också ;-)

    Hoppas du får en bra dag! =)


  3. Visst kändes det bättre efter att du fått skriva av dig lite?


  4. Ne, det är mycket som behövs i ett barns tillvaro. Hoppas du får ihop en slant.. Men det kommer du nog. Man behöver ju inte det dyraste.. Men man vill väl inte ha bottenskrapet heller ;) Jag vill också ha en bebis! :)


  5. Tankar kommer, tankar går
    Bara en enda sak som består
    Den du är och hjärtats sår
    Bara det kan lyckan få

    Ärlighet, är själens glans
    Se sig själv, varenda dag
    Le åt bilden, gör en dans
    Bjud ditt hjärta på kalas

    Livet är ju bara en sak
    Ärlighet, i första hand
    Sen respekt, den vill man ha
    Det och lyckan, samma sak

    Du har allt, det vet jag
    Du har lyckan ju till hands
    Blunda nu, se din själ
    Känner du inte dess skönhet?

    Tro mig nu, lyssna här
    du går fram, som på räls
    Och du kämpar , allt du har
    Hela lyckan i din hand


  6. Det är inte så lätt med vädret när man är gravid. För varmt är inte någon hit…
    Ha det gott!


  7. Oj, en liten bebis på gång…så mysigt! Hoppas att sommaren förflyter väl och att du hinner ta det lugnt och ha det mysigt :)


  8. Vad mysigt med en bebis i magen :-)

    Ha en fin kväll :-)


  9. Hoppas allt är bra med dig !!
    Kramar =)


  10. Jaså? Garvid?Grattis!!!:)



Lämna en kommentar