h1

Kvinnan tittar på könet och mannen på akten.

april 17, 2007

Kvinnor föredrar manliga könsorgan och männen föredrar människor som har sex. Egentligen tror jag inte att det var en nyhet, bara det att det är mer tabubelagt med att kvinnor tittar mer på könsorganet än männen. Att kvinnorna är mer bryda än männen och har svårt att erkänna det. Så tror jag att det är. Jag tyckte artiklen i Svd var ganska klokren och fann den till och med en smula rolig faktisk. Men man kan ju istället ifrågasätta vad det är som gör att kvinnorna är mer bryda än männen och att det ska vara så tabu belagt för kvinnorna?

För om man ser till de tex sexbloggar som finns på nätet så är det övervägande anonyma kvinnor som skriver om sex. Det finns inte alls sexbloggar i den utsträckningen som är skrivna av män som det finns av kvinnor. Och vad är det som gör att det mest är kvinnor som skriver anonymt om sex och inte männen? Det tror jag beror på att männen kan prata om det på ett helt annat sätt än vad kvinnan kan faktiskt. Männen behöver inte skriva ner sina fanatsier på en blogg utan de pratar om det mer öppet istället.

Och för att inte prata om alla sexpartyn som kvinnorna springer på. (Dock har jag aldrig varit på ett sånt, men skulle vara kul att gå på ett, bara för skojs skull). Så om man tittar sej omkring lite så ser man att kvinnan är mer på sej när det gäller männens könsorgan och det som hör till än vad egentligen mannen är av någon konstig anledning.

Men det var ju en ändå ganska rolig artikel, man fann den lite smålustig på något sätt..

Andra bloggar om: kvinnor, män, sex, forskning,

8 kommentarer

  1. Kvinnor tittade även längre på par som hade sex, står det i artikeln. Inget om att männen föredrog det alltså.


  2. Mia: Aha då missuppfattade jag det. Men tack för tillrättningen :D


  3. Din headerbild är hur söt som helst förresten.


  4. Nja, det skulle inte jag vilja säga är anledningen, inte till att jag bloggar om sex i varje fall. Jag kan prata om sex till både höger och vänster, upp och ner, framåt och bakåt – och jag gör det oxå. Problemet är bara att man för det mesta pratar med sig själv, eftersom det ÄR tabu för de flesta andra kvinnor, de går på myten/flreställningen att kvinnor inte skall prata om sex öppet och ta för sig. Jag försöker dra mitt strå till stacken, genom att prata om det så mycket som möjligt, med kompisar, vänner och bekanta – för att visa att det inte är ‘farligt’ eller ‘fel’ att göra det.
    Jag tycker att det är jävligt synd att så många kvinnor (och människor i stort egentligen) ständigt håller sig inom ramen för vad som är socialt accepterat.
    Bloggar gör jag däremot för att tömma hjärnan på den där resten som jag inte får ut annars.

    En upplysning (min erfarenhet): Kvinnor på sexpartyn är en klass för sig. Efter tömmande av hela _bagar_ med vin vågar de äntligen, under mycket fnissande, ta i en dildo.

    Ps. Varför JAG skulle skulle varit en av dem som tittat neråt på en man är helt enkelt för att jag tycker att mäns kön är grymt attraktiva, eller åtminstone för att ta reda på om de är det ;)


  5. Kvinnor och sex är någonting som är väldigt tabubelagt i dagens samhälle. Åtminstone vad jag som 20 + are kan se. Förstår egentligen inte riktigt varför? Att männen kan prata mer öppet om sex, tro jag, bero på att dem är mer öppna till naturen. Män är mer korta och koncisa, var det gäller budskap och att prata överhuvudtaget medan vi kvinnor hela tiden måste utveckla det vi säger och ibland ta en rejäl tip på oss att komma fram till vad vi egentligen vill. Enligt det tidigare samhället (som tyvärr finns i dag med) så ska vi kvinnor helt enkelt inte prata om sex, det är någonting som helt o hållet är till för männen.

    Har personligen aldrig varit på ett sexparty, var dock bjuden till ett men var tvungen att tacka nej. Men vad jag har hört sen så var det något som var väldigt roligt. Så nästa gång det kommer på tal så är jag nog inte den som tackar nej.


  6. Jo, men sedan tror jag att till en viss del spelar könsroller och könsföreställningar in. Jag tror att männen är lika mycket ‘rakt på sak och öppna till naturen’ som vi kvinnor är ‘hämmade och tystlåtna’ – det är alltså inlärt. Ah, jag blir så ARG på detta jävla samhälle ibland!!!

    Ja, tycker definitivt att du skall gå nästa gång chansen uppenbarar sig! :)
    Jag föredrar dock att handla mitt stuff på nätet – dels större utbud dels bättre (billigare) priser (och om du kollar på min sida finns där lite schyssta rabattkoder till olika webshoppar! :) )

    Ha det fint!


  7. Jag har tänkt lite och kommit fram till att _rensa hjärnan på resten_ inte är den enda anledningen till varför jag bloggar. Jag bloggar även för att mitt prat skall komma fler tillgodo än bara mina vänner. Jag bloggar för att kanske träffa på likasinnade och jag bloggar för att det är mitt sätt att uttrycka mig; jag har alltid skrivit. Så, nu känns det lite bättre :)


  8. […] den där som bloggar på expressen bara för att jag hittade ett inlägg hos love (som har fått så snyggt) som var lite roligt, det är SvD som skriver om forskning […]



Kommentera

