h1

Varit på möte hos socialen om hotet!

april 5, 2007

I och med att jag har barn hade socialen blivit informerad att jag blivit hotad. Och igår blev jag kallad på möte upp dit. Meningen är att galningen skulle kommit ut imorgon, men socialen sa att han fick sitta hela sitt straff som han har kvar i och med att han misskött sej och gjort ett nytt brott under fängelsetiden. Så detta innebär att han inte kommer ut förrens om lite drygt 3 mån och förmodligen ännu argare.

När jag ringde polisen sist bad jag om besöksförbud, vilket jag inte hört någonting om, men socialen tyckte jag skulle lägga in om att jag får larm i lägenheten med eftersom han är en så pass grov brottsling. Och han sitter inne för endast våldsbrott. Så det blir nästa steg nu att ringa igen och kolla hur det går med besöksförbudet och att prata med dem om en larmdosa.

Nu slipper jag oron över påskhelgen och kan slappna av. Vilket är otroligt skönt eftersom denna helgen är egentligen fylld av fylla och en massa oroheter. Imorse vaknade jag med en olustkänsla, en klump som satt i magen som jag inte blev av med. Borde inte ha olust känslor nu när jag vet att han inte kommer ut imorgon, men har det ändå. Vaknade av att jag drömt en mardröm… Även fast han sitter bakom lås och bom ett tag till är det fortfarande påtagligt. Nu ska jag försöka slappna av och njuta av påskhelgen..

Glad Påsk! 

8 kommentarer

  1. SÅ JÄVLA BRA…

    ”Där kan han sitta den jäval fittan….”

    ursäkta mitt ordspråk…

    Men han är så trög och det är så gött att han får sitta kvar …. Ha ha ha ha…

    skadeglädje är den sanna glädjen… Ha ha ha.. det förtjänar han den skiten!


  2. Twilight: Ja jag är mest rädd för när han kommer ut, han kanske är ännu argare då. Men måste tänka på mej och barnen så jag hade inget val, han förtjänar det helt klart!
    :-)


  3. inte för att jag vet a det där handlar om, men jag hoppas att allt blir bra! Ska tänka på dig och dina barn. Glad Påsk!


  4. Crazypill: Om du vill kan du går längre bak i bloggen så förstår du :-) Tack, glad påsk på dej med :D


  5. Det är väl inte konstigt att du vaknade med olustkänslor. Svårt att släppa all oro sådär kan jag tänka mig.

    Hoppas dina samtal går bra och att du får en dosa!

    Varm kram!


  6. Åh fy, det där lät inge kul!
    Hoppas att ni Får en Glad Påsk trots allt!


  7. Glad påsk på er!

    Hoppas verkligen att det känns bättre snart… Kram


  8. […] en halvtimma sedan och frågade om jag satt dit honom igen, jag fattade inte vad han menade. För socialen sa till mej i veckan att han inte kommer ut. Men han blev utsläppt idag, han kom ut idag och jag har inte hört ett […]



Kommentera

