h1

Ska njuta av påsklovet!

april 5, 2007

Nu var det sista skoldagen denna veckan och nästa vecka har storaängel påsklov. Och jag med för det innebär att jag inte har en klocka att passa på 1½ vecka ungefär. Och det innebär att jag får sova precis hur länge jag vill. Och det ska bli så skönt så. Det behövs lite långledigt ibland. Nu är jag ju hemma hela dagarna och kan göra vad jag vill, men det är ändå inte samma sak som att faktiskt vara ledig. För på veckorna bär jag på undermedveten stress hela tiden. Och har gjort så länge jag kan minnas, så därför när det är lov kan jag koppla av, för då på något sätt är det även tillåtet för mej att koppla av.

Även fast jag är arbetslös och har all tid i världen att koppla av så kan inte jag göra det för det är alltid någonting som måste göras helas tiden. Alltid något rum att städa, alltid något rum att damssuga, disk och tvätt. Även fast jag går hemma är min tid begränsad, jag hinner ofta inte ens hälften av vad jag planera. Så när barnen får lov får jag med lov, och detta lovet ska jag njuta av…

4 kommentarer

  1. glad påsk! & tack för besöket på min blogg, välkommen åter :)


  2. Ja det är verkligen underhållande att se folk göra bort sig i TV.


  3. Hur sjutton lyckas du få sova hur länge du vill med en hundvalp i huset.
    Du måste ha fått tag på ett praktexemplar.mina skulle ut varannan timme dag som natt när dom var så små.=)
    Kram!


  4. Helena: Nej, men barnens pappa går ut med honom eftersom han jobbar så konstiga tider, så natten går jag ut med honom vid kl 1.00 sedan gör barnens pappa resten. Jag går ut med honom på dagen då barnens pappa sover :)



Kommentera

