h1

Tv-strid om fallet Louise..

april 20, 2007

På tv 8 igår pratade Louise farmor och farfar ut och ”fallet Louise” och det som sas i uppdrag graskning. Och de menar på att flickan inte alls har levt i en misär. De pratar även om det tillfället då pappan har stått på balkongen och hotat flickan med kniv inför ett helt kvater fullt av grannar och då säger Louise farmor och farfar att det är lögn för flickan var hos dem vid det tillfället. Något som jag har väldigt svårt att tro eftersom det faktiskt finns vittnen. Jag tror att Louise farmor och farfar försöker skydda sin son. Att det de gör är enbart för att skydda. Jag tycker att alla uppgifter visst talar till att flickan levt i en misär. Det räcker att titta på korten ifrån husvagnen för att förstå. Men det är en husvagn som det tydligen sägs att flickan inte alls levt i enligt farmoder och farfarn.

Nu har det då blivit en tv-strid av fallet Louise istället, vilket jag kan tycka är fel. Varför ska inte flickan kunna få tala ut utan att bli anklagad för lögnare av sina egna nära och kära. Eller ljuger louise farmor och farfar för att skydda sin egen del i detta. Att det faktiskt inte gjorde något åt det utan bara stod och tittade på medans Louise värld ordagrannt rasade. Hade det inte varit bättre att försöka stötta Louise i genom allt detta istället för att ställa sej på fel sida. Hon behöver säkert sin farmor och farfar nu.

Jag tycker det är så mycket uppgifter som talar till att Louise farmor och farfar ljuger, men det är vad jag tror. Jag förstår inte vad Louise skulle ha för motiv att ljuga ihop något sådant i tv. Och jag tror aldrig att uppdrag gransking skulle tagit upp fallet om det inte fanns bevis på att det var så. Om det inte hade funnits bevis mot att hon faktiskt levt i en misär.

Andra bloggar om: Fallet Louise, uppdrag granskning, tv 8, tv, lögner,

 

4 kommentarer

  1. Det här har jag nog missat. Intressant.


  2. Ibland är det svårt att veta hur saker och ting ligger till. Sorgligt är det i alla fall med flickan, hur det än är. För då skulle det hon själv säger, vara lögner och varför har man behov av att ljuga om nåt sånt. Då är det ju nåt annat som är fel…

    Önskar dig en fin helg och kramar i massor!


  3. Jag har hört om det, mamma drog det i stora lag för mig. Det är bara för sorgligt…De flesta vill väl sina barn det bästa i livet, men tydligen inte alla, kram maria


  4. Det är fruktansvärt att se, läsa och höra om vad Louise gått igenom. Varje gång något dyker upp blir jag helt matt och tänker: Vad kan människor hitta på för vidriga saker? Och direkt när jag ställt mig den frågan kommer svaret: Förbannat mycket. Och det är ett svar jag vill glömma ibland.

    Bra att du engagerar dig!



Lämna en kommentar