h1

Rent hus har en possitiv effekt på min dotter..

mars 12, 2008

Rent hus har en underbar effekt på min äldsta dotter. Den effekten får gärna hålla i sej.. Min dotter har alltid suckat och stånkat när jag frågat henne om hon kan städa undan efter sej. Jag har aldrig lyckats få henne att städa sitt rum om det inte är av rent tvång. Men sedan Rent hus började sändas så hoppar hon upp ur soffan och ska börja städa, hon tar fram disktrasan och far runt som en ångvält genom lägenheten. Men tyvärr skede det precis när det är läggdags..

Hon har börjat vattna blommorna, hon plockar undan sin tallrik efter sej när hon ätit, hon plockar ur och in i diskmaskinen och jag ber till gud att det håller i sej. Att även när Rent hus slutat att sända att hon fortsätter att plocka iordning efter sej. Även om min spis idag inte behövde rengöras eftersom jag redan gjort det en gång i dag låter jag henne hållas.. Även om min fruktskål på bordet inte behövdes diskas så låter jag henne hållas.. För jag är livrädd att hon ska tröttna..

Att berömma henne när hon är duktig även om det hon gör kanske inte behövdes eller får göras om, försöker hon och hon är duktig.. Min tjej.. Men håll tummarna att hon fortsätter och inte tar till den där välkända sucken igen.. Fast när hon stoppar skålarna i ugnen på 50 grader, då måste jag stoppa henne och berätta för henne att det där behövs faktiskt inte göras. Men då svarar hon med ett långt JOOOO mamma, det är precis så man ska göra..

6 kommentarer

  1. Hon får gärna komma hem till mig ibland ;)

    Duktig hon e.. Stora tjejen juhe..


  2. Machuna: Haha men då kanske hon tröttnar ju :)


  3. Åh så sött (: Ja, det är ju viktigt att hon får fortsätta så hon inte tappar lusten (; Hon är väl rädd att ert hus nån gång ska se ut som på ”rent hus” (: Ha en bra dag! kram


  4. Amanda: Ja om det skulle se ut så skulle det bli riktigt, riktigt illa. Så hon får mer än gärna fortsätta :)) Ha en bra dag du med. Kram


  5. Haha, varför gör inte min son detsamma! =O Försökte få honom att titta på det igår! Men han tittade i en minut och sedan gick han in till sig igen! Försöker få honom att inse hur hans lägenhet kommer se ut om han ska fortsätta stöka i en lägenhet så som han gör i sitt eget rum! =O Han var måttligt intresserad! *ler* Hoppas det där städprogrammet existerar då, så jag kan ringa dit då, så jag slipper ta i tu med skiten! =D


  6. Tina: Haha ja min dotter har faktiskt heller aldrig varit intresserad av att plocka iordning efter sej så synd att han inte tittar på det, för det funkar faktiskt :)



Lämna en kommentar