Archive for 5 mars, 2008

h1

Jag är en stolt mamma..

mars 5, 2008

Ebba kommer hem från skolan..

Ebba: Mamma, vet du hur många ”xxx” har att leka med på fritiden?

Jag: Nej..

Ebba: 1 mamma, en enda.

Jag: Blir lite tyst, *Funderar*

Ebba: Mamma, och hon får vara själv jämt på rasterna.

Jag: Men varför låter ingen henne vara med?

Ebba: Men mamma.. Idag var jag med henne på rasterna..

Jag: Du gör din mamma stolt, du vet det va?

Ebba: Ja..

Efter en stund skrammlar det i diskmaskinen, och när jag kommer ut har hon plockat ur den och ställt allt i skåpet.

Jag är en STOLT MAMMA! 

h1

Så många olika färger..

mars 5, 2008

Nellie – Alias det lilla monstret..

Hon har alltid vait bestämd, men oftast går det att tala henne till rätta. Idag var en sån dag då det inte gick. Hon skulle gå till dagmamman och jag hade plockat fram kläder till henne precis som alltid. Hon har aldrig sagt något innan utan haft de kläderna som jag plockat fram. Men idag total vägrade hon. Hon hade bestämt att hon skulle ha sin svart – prickiga mimmi pigg klänning. Och till det skulle hon ha ett par strumbyxor med rosa blommor, och sin nya tingeling munk jacka. Inga färger som passar ihop överhuvudtaget. Dagmamman måste trott att jag var färgblind när jag lämnade henne.

Till den klänningen hade jag valt ett par svarta strumpbyxor, jag försökte med allt. Men hon som sagt hade bestämt sej och hon total vägrade. En bestämd liten dam håller på att utväxlas. Men hon är lika söt som alltid..

h1

Hämnden är ljuv sägs det!

mars 5, 2008

Wikipedias grundare Jimmy Wales dumpade sin flickvän på Wikipedia. Hon gav igen genom att sälja hans kläder på Ebay. Eller kanske ska skriva, hämnades på det sättet. Men måste nog säga att han kom lindrigt undan. Han kan inte blivit hälften så fönedrad som hon blev. Han är så gammal men så barnslig, han borde ha sagt de till henne öga mot öga istället för att skriva det på sin hemsida. Vad han han räknat med, att hon skulle bli glad?

Jag måste säga att genom åren har jag inte varit med om några fega ”break up” killar. Inte en enda har gjort slut på ett oschysst sätt. Och inte jag heller. Men alla har inte klarat sej lika bra. Man har ju hört om en massa olika sätt att göra slut på. Genom sms, genom email, ja den listan kan ju göras lång. Men det är fegt, det är öga mot öga som gäller. Kanske speciellt om man är 41 år som Jimmy Wales. I den åldern tycker man ju att man kan köra med fair play. Men så var det inte i detta fallet.

Det finns ett talesätt som heter.. ”Den som ruvar på hämnd håller sina såt öppna”. Och det stämmer ganska bra det. Jag brukar tänka, att den personen får sitt ändå. Att man inte behöver hämnas för en dag slår allt tillbaka till den personen. Och på det sättet mår man själv bättre med. För ingen orkar gå runt och vara arg och tänka på hämnd hela tiden. Så tror inte att Rachel Marsden hade behövt att sälja hans kläder på ebay, hans betende hade förr eller senare slagit tillbaka mot han själv.