h1

Ett boktips..

mars 13, 2008

Jag är periodare när det gäller böcker och får jag då tag på en bok som är riktigt bra blir jag precis såld. Jag glömmer bort tid och rum överhuvudtaget och vill helst inte släppa den boken. Man dras i en helt annan väld än när man ser på en riktigt bra film. Man ser bilder framför sej och vill bara veta fortsättningen. Nu fick jag tag på en bok som är precis en sån bok som man inte vill släppa. Och det värsta är att boken är nästan 800 sidor och det finns 5 böcker till i samma serie som är precis lika tjocka. Och då har jag gett mej själv en utmaning.. För så mycket tid har inte jag. Varje ledig tid går nu åt att läsa denna boken och det blir allt mer sena nätterna än vad det normalt blir. Ögonen står i kors på morgonen men ändå inte så mycket i kors att jag inte klarar av att lägga mej och läsa en stund till.

Boken heter Främlingen och är skriven av Diana Gabaldon och det är en bok som jag varmt rekommendera. Du kan läsa om vad den handlar om här. Jag är i vanliga fall inte mycket för böcker som utspelar sej i en tid som på 1700 talet, men denna boken är trollbindande. Du kan inte släppa den. En nackdel dock är att det inte börjar komma igång förrens efter ca 100 sidor, men när den kommit igång är den helt klart värd den sega läsningen i början. För sedan händer det saker hela tiden och man vill inte lägga ifrån sej den.

Nu har jag läst 200 sidor och har alltså 600 sidor kvar på första boken.. Och är redan helt såld.

10 kommentarer

  1. Jag är oxå en periodare. och exakt som du.. hittar jag en bok som jag tycker om läser jag och läser tills boken e slut.. får nog ta mig ett kik i den här boken..


  2. Tack för tipset!
    kram
    :-)


  3. ja visst va den : )


  4. Jag älskar att läsa, men det är i perioder. Lyckan är när man kommer in i en ny bok och bara vill läsa mer och mer. Men vissa böcker är det låång uppförsbacke i innan man är igång.
    Kram


  5. Machuna: Tycker jag helt klart :)

    Witchbitch: Varsågod :)


  6. Livsglimtar: Ja det är ju det men oftast är det värt det :)


  7. Ja den var grymt god också (:


  8. Alla känner vi till det gamla barnprogrammet Boktipset från SVT med programledaren Stefan Mählqvist. Tänk om musiken hade varit annorlunda? T.Rex 20th Century Boy. http://boktipsetnu.blogspot.com/2008/03/boktipset-med-trex-20-centurt-boy.html


  9. Jag har läst denna bok och säger detsamma som du – den är helt fantastiskt. Jag är faktiskt inne på bok 4, tyvärr är de andra inte lika bra som första. Men jag kan inte låta bli att läsa dom, måste ju få veta hur det går för dem.

    Angel


  10. Angel: Jag är i bok 2 nu och nej jag håller med dej lite. De andra är inte lika bra, men helt klart värda att läsa :)



Kommentera

