h1

Köp hö och skicka ner till skåne!

februari 9, 2009

Jag skrev inget om händelsen mellan poliserna och rosengård, jag valde helt enkelt att låta bli. Inte för att det på något sätt ät okej för poliserna att säga såna saker eller för polisen att bete sej på det sättet överhuvudtaget utan mer för att inte riktigt visste hur jag skulle formulera det rätt. Jag kan på ett sätt förstå polisen nere i skåne som hade hand om detta fallet. De triggade säkert varandra och ville säkert en gång för alla få iordning på stället. Men de begick många fel i detta ärendet. Även om man är trött som polis och få ta mycket skit så kan man inte dra alla över samma linje. Jag tänkte att jag kan se mellan fingrarna i denna händelsen då den säkert blev större än vad de själva räknat med.1992763zzp2ftr4si

Men när jag läser aftonbladets artikel idag, Att malmöpoliser drev med en narkotika påverkad man inne på psykakuten börjar faktiskt allvarligt undra om de satt alla skitpoliser i en och samma stad, eller om polisen nere i malmö möjligtvis inte har alla hästar i stallet. Det finns en gräns för hur långt man får gå som polis och den gränsen passerades redan vid glåpord. Nu tror inte jag att det är samma poliser som gjort det första och sedan det andra. Men de måste ju jobba inom samma poliskår och det får mej att börja undra hur det står till där nere i malmö. Vart tog respekten och moralen vägen? Sunt förnuft verkar vara något som fattas iallafall.

1992763zzp2ftr4si

Jag har väll inte speciellt höga tankar om polisen längre, det känns som de utövar sin makt på fel sätt många gånger. Maktmissbruk och otrevlighet är ett faktum hos polisen i dag. Speciellt hos de yngre tycker jag. Men sen är det klart att man inte ska dra alla poliser över samma linje där heller. Men mitt förtroende för polisen sjunker mer och mer för varje dag måste jag säga. Kanske vi skulle köpa lite extra hö och skicka ner till poliserna i skåne så hästarna kommer hem igen?

877940nexg8u533d

9 kommentarer

  1. lite sunt förnuft skulle dem behöva!


  2. Släng hit lite hö så ska jag slänga det på dom sen.. :-D


  3. Och tänk på mannen de sköt ihjäl för ett tag sen. Jag som trodde att polisen fått mer psykologi i utbildningen än förut.
    Jag bor i skåne, vi har hö så det räcker, kanske fel personer som äter upp det.;0)
    Kramar


  4. Förresten lägg pengarna på bättre polisutbildning än på hö.;0)
    Kramar


  5. Tråkigt att man inte ska kunna ha förtroende för polisen, för det kan man ju inte ha efter liknande händelser !


  6. Hittar ingen trackback, men jag skrev om det här i morse, så jag lämnar en länk här i stället:

    http://tonarsmorsa.se/2009/02/10/ratt-ska-vara-ratt/

    Kram och sköt om dig! ♥


  7. Jag har skrivit i ett tidigare inlägg att jag har ”förmånen” att ha en polis boende i närheten. När han festar med sina poliskollegor så är det ord som blattejävel, judesvin och hora som används. Jag tycker det är riktigt illa även om det händer när de är privata för nog finns åsikterna där då. Bor man sedan i närheten av Malmö och hör detta så undrar jag också om det är en samling rötägg som hamnat på ett och samma ställe. Botten var verkligen när de filmade en påverkad person. Nej, skärpning!


  8. Jag vill ju bli polis och det är verkligen sådana här saker som gör att man blir så arg och nästan skäms för att säga att man vill bli polis. För de flesta tycker inte om poliserna och just i det här sammanhanget så förstår jag folk!


  9. Har länge undrat över polisutbildningen, polisledningen och ”kulturen” hos dem…



Lämna en kommentar