h1

Alla hjärtans dag!

februari 9, 2009

Alla hjärtans dag är snart här, men vi firar inte den här hemma. Något år kanske vi har gjort det, men jag tycker inte att man behöver en speciell dag för att fira att man tycker om varandra eller att ma älskar varandra. Jag tycker att det ska ske nartuligt varje dag. Jag säger inte att jag tycker att den dagen är löjlig eller onödig, även om tanken bakom dagen är fin så är det ändå inte så för alla. Det finns många människor där ute som känner sej just ensamna denna dagen. Människor som inte har någon att dela det där fina med. För 2 år sedan skrev jag om detta med. Och i denna frågan har jag inte ändrat mej på en. Ganska kul att gå tillbaka och läsa vad man tyckt tidigare om vissa saker, för genom åren så ändrar man sina åsikter.

Jag tycker att det borde finnas en dag för att som är ensamna med. Den dagen vore mycket bättre än alla hjärtans dag. Även om dagen är fin så är det ändå samma sak som vid jul, affärerna gör att allt för att tjäna pengar. Chokladen och blommorna får ett pris till det dubbla. Och sånt där tycker jag bara är fånigt, varför höja priserna bara för att det är en viss dag. Jag ska inte fira alla hjärtans dag iår heller, men därimot ska jag skänka alla de som sitter ensamna där hemma en tanke den dagen. Eller alla de som bor på gatan och inte får sova i en varm säng om natten, eller har mat för dagen.

Min sambo vet redan att jag älskar honom ändå, och han får choklad så fort han ber om det!

252550fa0viqwn1g

18 kommentarer

  1. SV: haha jag håller med dig, snälla vår kom NU! :)

    haft en bra måndag hittils då?


  2. ja det ska bli grymt skoj :)


  3. sv: oh tack s mkt! :D kram


  4. Tack snälla för din kommentar :)


  5. Inget kul med magåkommor..som tur är har dottern redan blivit lite bättre..hon sitter upp idag :P


  6. Vi är som ni. Firar inte heller den. Vi visar vår kärlek till varandra så gott som dagligen, om vi inte är i luven på varandra då – fast det brukar lösas med en kram eller två.
    Jag brukar däremot tänka lite mer intensivt på min kära faster som gick bort på alla hjärtans dag.
    En dag för de ensamma vore fin. Det finns så många ensamma, hemlösa och rent av bortglömda människor – de skulle få en egen dag precis som du skriver.


  7. Ja det har ju bara blivit ytterligare en dag som handlarna ska tjäna pengar på !
    Det var väl inte det som var meningen från början med denna dagen ?
    En dag för de hemlösa vore bättre tycker jag med !


  8. hahaha nej då hade det nog tagit en himla lång tid :)
    Såg att det spökades med magsjuka även hos dig. Nu är vi äntligen friska från det..pepparpeppar. Trevlig måndag :)


  9. Håller med dig där! Tycker synd om alla ensamma som ju en sån dag måste känna sig ännu mer ensamma. vi har aldrig firat den här utan jag får blommor dan efter eftersom det är min födelsedag då. Hoppas ni mår bättre i dag!


  10. åh, tack så mkt :]
    ja eller hur, det är svårt… livsstilsblogg är väl det de flesta hamnar i.


  11. jag gillar alla hjärtan dag ^^, men jag antar att den kanske är lite onöig…


  12. Härlig kärleksförklaring till din sambo, tycker jag *L*


  13. Det som retar mig lite är hur affärsmännen utnyttjar denna dag. Min pappas födelsedag är i samma vecka och då brukar jag sätta blommor på hans grav. Senast kostade röda rosor 60 kronor styck i fina affären! För övrigt håller jag med. Kärlek borde man visa alltid!


  14. Kan bara instämma här. Jag behöver ingen dag för att fira min kärlek.

    Hoppas du mår ok Kram Linda


  15. härligt att få choklad utan att det är en speciell dag;O)
    jag tycker ändå det är en fin dag.
    ha en go kväll


  16. Det finns ju en dag för dom ensamna också. Mycket som engageras till det. På julen finns frälsningsarmen och andra föreningar som är till för de ensamna att samlas på å fira tex. Men jag håller med dig, alla hjärtans dag behövs inte för att ge och få kärlek ska vara självklart. Men för alla är det inte det och då kanske dom behöver en speciell dag för att våga visa vad som känner för andra. Uppskattning till någon. Sen så är det ju helt klart affärerna som styr det materiella. För mig handlar alla hjärtans dag om att visa andra sin uppskattning och att man bryr sig och så. Umgås med de man tycker om helt enkelt. Och det är verkligen sorgligt att alla inte har någon att fira högtider eller någon att bara gå ut å äta middag med. Och det behövs mer insatser för att hjälpa dom till ett socialt liv. Alla hjärtans dag får gärna finnas kvar. Det är en fin dag :P Alla är så hjärtliga och det är väl det som krävs för att folk ska vara vänliga hahaha…


  17. jag håller med dig! varför hänga upp sig på den 14 feb? Är ju endå ett Kommersiellt jippo!!


  18. […] har ju skrivit om denna dagen innan i veckan. Denna dagen är ju mycket speciell för många men inte för mej. Jag tycker inte att det behövs […]



Kommentera

