h1

Boys and girls alone!

februari 5, 2009

Igår sändes första avsnittet av Boys and Girls Alone. Det sämsta programmet genom tiderna om ni frågar mej. Programmet går ut på att ett 20 tal barn släpptes in i ett big brother hus och ska bo där under två veckor. Barnen är mellan 8 till 12 år gamla. Där ska de bo och skapa sej sina minisamhällen. Hela grejen med serien är att de vill se om barnen kan skapa en bättre värld än oss vuxna. Svd skriver föräldrarna till barnen tog gråtande farväl och hoppades att ungarna skulle bli ”mer oberoende och lära sig städa”.

Jag personligen undrar hur dessa föräldrar är skapta, de släpper iväg sina barn till ett hus utan någon vuxen till hands. Enbart för att se om de kan städa. Barnen är barn, de ska inte klara av att sköta ett helt hushåll själva under 2 veckor. De ska få vara barn så länge som de fortfarande är barn. Detta var den sjukaste serien jag hört talas om, och tittarsiffrorna var höga så många som 2,4 miljoner tittare drog programmet igår. De föräldrarna borde inte få ha barn. Om de är bereda att offra sina barn pga av städning så har föräldrarna något fel i huvudet. Tänk dej hur mycket barnen måste sakna sina föräldrar under dessa två veckor, det är inte klokt.

Och hur tänker kanalen som kommit på denna sjuka iden. Gör vi allt idag bara för att få höga tittarsiffror. Tack gode gud att denna iden inte kommit till sverige, men jag tycker nog det räcker med att detta programmet överhuvudtaget få sändas. Jag blir helt vansinng. Jag vill inte ens tänka på hur mycket dessa barnen lider där inne och för att inte tala om hur de kommer må när de blir utsläppta.

Svd skriver också att det är många som befarar att detta är en studio om hur mobbing fungerar. Och jag börjar faktiskt tro det med, tanken bakom detta programmet är inte genomtänkt iallafall. Kolla dessa två foton från programmet som sändes igår här nedanför. Detta var första dagen, hur ser dag nr 13 ut frågar jag mej. Ni som vill se mer foton och läsa om det kan göra det här.

barn

16 kommentarer

  1. Å snälla säg att detta är ett skämt! Fyfaan!


  2. Men så vidrigt. Hade ingen aning och är glad att jag inte såg eländet.
    Nej, barn ska få vara barn. Jag förstår inte varför det är så brådis med att de ska bli vuxna så fort.
    Det programmet kommer jag aldrig att se.


  3. Vad????? Hade inte en susning om det programmet och är nog glad för det…det var det värsta!


  4. ÖÖÖH! Och det var säkert inte barnens idé att sätta sig där i två veckor. Om de inte städar innan de går in där så lär de inte göra det efter två veckor heller. Iaf inte om det är någon vuxen där som ser till att de gör det! Men det låter iaf helt absurt.


  5. hade ingen aning om detta ..och det låter som ett dåligt skämt men jag antar att dte är sant…vad i allsin dar är det som händer i vår värld….


  6. Ja eller hur, man måste bara köpa den!Spana in mina söta hundar i bloggen ,massa fina bilder uppe nu;)


  7. Det låter inte som världens brightaste ide… Släpp ut ungarna och hem till deras föräldrar så att deras mammor och pappor får natta dem som man gör med normala ungar.


  8. men guuu va dåligt det lät,herregud!
    ha en härlig kväll


  9. Men fy, jag liksom hoppades att det skulle stå i slutet av inlägget att allt var ett sjukt skämt. Vilken hemsk idé att framställa tvprogram av.
    Och jag håller med dig, vad för slags föräldrar är det egentligen som släpper in sina barn i en sådan situation
    /Helena


  10. Men shit! Har inte hört talas om det här programet. Idiotföräldrar…undrar om de får mycket betalt??


  11. Men fy så hemskt !!
    Det låter inte riktigt klokt =O


  12. Men gud, helt sjukt, man är väl inte stor nog att vara helt utan sin mamma eller pappa vid dom åldrarna!!? Fy f-n, vad är det för föräldrar!?


  13. Någonstans borde någon säga stopp! Detta får ni inte göra! Helt sjukt och absurt!


  14. Jag hade ingen aning om att det fanns ett sånt program med små barn, nu har det väl ändå gått för långt


  15. Jag hoppas få låna lite läsare från dig om det är ok.. Skrev av mig ikväll om allt skit i denna världen.


  16. Meeen guud va hemskt!
    Hur kan man ens komma på en sån ide´???



Lämna en kommentar