h1

Tack Vintern!

april 30, 2009

Tack Vintern!

Du och jag är inte direkt vänner, vi gillar inte varandra. Jag gillar inte alla kläder och kylan som du kommer du med. Även om du gör landskapet fint med din snö medför den ändå kyla. Jag är ingen människa som gillar vintersporter, även om det är roligt att du gör så att barnen får åka pulka så är jag jätteglad när väljer att läman över för våren och sommaren. När du kommer en gång om året jublar inte jag direkt, även om jag under din tid står ut så är det inte mycket mer. Även om du kommer med julen och allt som hör till är det bara just julen som jag längtar efter under din tid. Men jag tackar dej ändå för den fina snön som du lägger som ett täcke på marken, jag tackar dej för julen och dess härliga högtid som du ser till att vi får. Jag tackar dej även för att du varje år väljer att lämna över våren och sommaren till oss.

Välkommen Vår/sommaren!

Fler tacktal kan du läsa hos skrivpuff.

731198g6p4uedc08

8 kommentarer

  1. Va bra skrivet…)


  2. Så mysigt du skrivit till vintern.
    Och även om vintern har en hel del mysigt,
    så ja känns det skönt att den varje år lämnar plats för våren och sommaren.
    Ett mysigt tacktal som passar bra denna Valborgsmässoafton och vid majbrasan.
    Ha en fin kväll och helg.
    Kram


  3. Din text säger till mig att det alltid finns något att tacka för även om man inte gillar allt!


  4. Så bra skrivet!


  5. hi hi du har så rätt så! Våren och sommaren är så välkommen att det är inte sant!!!!

    Vintern väck med pusta!!!!!!

    Många kramar till dig och bullen denna härliga 1:a Maj!!!!


  6. Fint inlägg!


  7. Jag håller med dig! Vintern är bra och rolig i ca 2 veckor och sen så får det vara nog!!
    Jag tror att vi uppskattar våren och sommaren mer när vi har just vintern. Tänk vad tråkigt det skulle vara att ha samma väder jämt!


  8. Jag gillar inte heller vintern direkt, sån skillnad det är nu när man ser ut på ett blommande körsbärsträd.
    Ha en skön söndag.
    kramar



Kommentera

