h1

Uppläxad!

april 29, 2009

Våren har så många röda dagar och lika många lovdagar. Ibland är det svårt att hänga med, även om man egentligen förstår att de är lediga från skolan är det lätt att glömma det ibland. Då får man vara glad att någon här hemma har huvudet med sej och tala om för sin mamma att de är lediga. Idag på morgonen innan Ebba gick till skolan läxade hon upp mej med att de faktiskt var lediga imorgon, efter en härlig diskussion och en koll i almenackan fick jag så snällt ge mej i denna diskussionen. Men är samtidigt glad över att vi hade våran lilla diskussion idag så att jag inte hade skickat henne till skolan imorgon. Jag förstår inte hur jag kunde missat i huvudet att var ledig från skolan när jag visste så väll att man är ledig från sina jobb imorgon OM man jobbar på fabrik.

Tur ingen skada är skedd, tänk OM jag hade skickat henne till skolan imorgon.. Tänk OM.. min dotter inte heller hade haft koll.. Nu är det bara att börja njuta av dagen och njuta av att de är hemma från skolan imorgon och att man kan hitta på något med dem innan helgen eftersom jag jobbar hela helgen.

ebban1

6 kommentarer

  1. Inget ledigt här inte o gubben jobbar som vanligt i morron han med, nu hänger jag inte riktigt med. Fredag har barnen ledigt från skolan i alla fall o jag jobbar ”söndag” på coop.
    Ha en trevlig dag i solen =)


  2. Mmmm, röda dagar är bra saker på många plan – om man inte (som jag – och du – jobbar även såna dagar emellanåt). Ska jobbajobbajobba, jag med. Men BARNEN är lediga – och jag säger som du; tur att de själva vet massor :)


  3. svar:Ja,jag håller faktiskt med dig!:)


  4. Om det är något ungarna har koll på så brukar det vara lovdagarna!


  5. Här får barnen mkt ledigt nu. I morron är det röd dag och sen på måndag har dagis och förskole klasserna stängt.
    Så ungarn blir hemma i ett par dagar. Mysigt.

    Men visst är det så att man glömmer lätt av saker. Tur barnen har kolla då *S*

    Ha nu en trevlig valborg Kram Linda


  6. Det är inte lätt med alla röda dagar! Men nån måste ju ha koll! Och jag tror nog att ni hade kommit på att hon inte skulle till skolan imorron, innan du hunnit skicka iväg henne ;)

    Fast jag vet, när jag gick i skolan, hur många gånger man vaknat och trott att man försovit sig och skyndar på med kläder och allt å nästan är på väg ut och någon säger ” Vart ska du, det är lördag?” hahaha.



Kommentera

