h1

Lite bus såhär på morgonen!

april 1, 2009

Om jag skulle skriva upp allt bus som Lilla Nellie gör här hemma på dagarna skulle jag behöva en egen blogg till bara henne. MEN ska dela med mej lite av hennes fanatsi och bus som hon hunnit göra redan denna morgonen.

Bus Nr 1. Ebba är hemma från skolan idag så båda barnen satt snällt och tittade på tv-n i soffan. Rätt som det är hör jag det skvalar, men tänker inte så mycket på det. Ebba skriker… MAMMA! NELLIE KISSAR BAKOM SOFFAN! Nu undrar ni säkert över min reaktion. Jag vet inte ens om jag hade någon reaktion, jag blev paralyserad och stum. Jag bara tittar på Nellie som nu gömt sej under täcket. Samtidigt undrar jag ju såklart vart hon fick iden ifrån. Varför man kissar bakom soffan när man var blöjfri redan från 1½ års ålder och hela tiden efter vetat att man kissar på toaletten. Fick nartuligtvis inget svar på mina fundering.. Och funderar fortfarande kan jag säga..

Bus Nr 2. Jag ska göra frukost till oss och undrar vart är gurkan jag köpte igår efter att ha letat efter gurkan i hela kylskåpet går jag in till barnen och frågar vart gurkan är.. Och är det något jag lärt mej är det när Nellie svarar först och fort – Jag vet inte.. Vet hon oftast det.. Jag frågar om och om igen.. Tills hon frågar om hon ska ta fram den.. och efter det flyger hon in på sitt rum, under sängen och fram tar hon den minsta skrumpna gurkstump du kan tänka dej. Och det blev ingen gurka på mackan idag heller..

Och vi har bara varit vakna ett par timmar ännu…

nelliee

16 kommentarer

  1. Hahaha, hon skämtar med dig aprillo !!!!!
    De kan de där små ;) Kram !
    (Du har fått mail)


  2. Hahaha, vilka busar!


  3. Kul att bli lurad.;0) Jag är ensam hemma så det är bara kattorna som kan lura mig.
    Kramar


  4. Kan ju bara tillägga.. Att nej hon skämtar inte & jag skämtar inte.. Detta är typ vardagsbus!! :-)


  5. Ja, barn kan vara lite luriga ibland ;-)
    och kan tänka mig att du blev stum av detta bus…
    och kan tänka mig att du blev fundersam.
    Det är 1 April idag, men det var tydligen tyvärr inte ett aprilskämt ;-)
    Och oj…vilket bus med gurkan…ja, vad ska man säga ;-)
    Kram


  6. Ha ha känner så väl igen det där du *S*
    Har min lilla Emelina. Känner ibland att starta en blogg om bara henne. Hon vet att busa och hålla mamma sysselsatt.

    Hoppas du har det fint? Kram


  7. Vilka busungar :-) ja jisses, du får mycket att le åt fast är nog svårt att göra det emellanåt :-)

    ha en skön dag


  8. hihi söta bilder!

    sv: ja det tyckte vi med men det blev inte dom till slut :/


  9. Barn är härliga…ibland…. *L*


  10. Jag hittade ditt inlägg via google. Nope, det är många som säger att dom inte bryr sig, men varför göra ett inlägg om henne om man inte bryr sig om personen? =S


  11. *fnissar*
    De kan de där små. Ibland blir man smått gråhårig!


  12. busungar där å va härligt fotokollage:O)


  13. Sv: det är alltid frågan… Man kan alltid testa… har man fått en mer så har man fått en mer.


  14. Är det 1:a April så är det ;-)
    Det är väl roligt med fantasi hos barn.


  15. Haha! Jag tror att de små liven går tillbaka i utvecklingen under en period och då gör de såna där tokiga saker som att kissa bakom soffan. Men jag har nog aldrig varit med om att mina barn tuggat i sig hela gurkan och gömt änden under sängen:)


  16. Men barn i den åldern blir det sällan långtråkigt iallafall! ;-)



Kommentera

