h1

Robinson Mika vägde 42 kg när hon lämnade ÖN!

mars 29, 2009

Jag vet inte vems ansvar det egentligen ligger på. Mika Svensson vägde 50 kg när hon kom till ön och när hon lämnade ön vägde hon 42 kg. Att det inte finns mat så att man kan äta sej mätt är ingen nyhet när det gäller robinson, det är jumika800_852958b trots allt inte första gången programmet sänds i tv:n. Deltagarna som valde att vara med visste ju vad de gav sej in på. Ingen kan ha missat att det är ett överlevnadsprogram. Om man sedan väljer att vara med som vuxen människa i det programmet om man bara väger 50 kg, vems ansvar är det egentligen. Har faktiskt svårt att se att det skulle vara tv 4s ansvar i grund och botten. Man borde ju veta själv vad man ger sej in på. Och ska då tv4 särbehandla henne och ge henne extra mat bara för att hon väger lite så blir ju inte reglerna och rättvisan detsamma. 

Det tv 4 borde ha gjort från början var att inte låta någon som väger så lite vara med från första början. Men sen tycker myror2jag nog att det handlar om ens eget tänkande lite, ”ska jag verkligen vara med i ett sånt program om jag väger såhär lite?”. Jag själv personligen skulle aldrig klara av det och det får mej att inse hur bortskämd jag egentligen är, hur bra jag har det som har mat på bordet varje dag, att jag kan välja vad jag ska äta i största del. Igår dagens avsnitt åt dem myror, vilket jag aldrig i hela mitt liv ens skulle få i mej. Det är vad jag tror iallafall, men sen å andra sidan har jag aldrig behövt vara så hungrig heller att jag ställs inför det valet.

Jag tror nog att det är en väldigt bra prövning att låta sej själv utsättas för detta för att inse hur fruktansvärt bra vi har det när vi kommer hem. Men sen handlar det ju trots allt bara om ens egna vilja, om man vill utsätta sej för det. Men i Mikas fall tycker jag nog att hon faktiskt har sej själv att skylla som från början ställde upp på ett sånt program.

robinsonbalkny_884185a

8 kommentarer

  1. Hoppsan, det var en nyhet för mig…och jag håller med dig faktiskt, den som sig i leken ger, den får leken tåla!


  2. Det håller jag med om , att det är hennes val när hon hoppade på det…

    Hoppas du mår bra ?

    Kram kram


  3. Jag tyckte ifrån första anblicken att hon var för mager för Robinson. Och de jag har tittat på programet med har inte annat än sagt att hon har ju inget att ta av när det blir krisigt med mat, för det blir det ju. Det är ju det programmet går ut på. Hon har bara sig själv att skylla tycker jag!


  4. Allt för en stund i rampljuset…


  5. Ja det där är nästan sjukt. Tycker väl att hon inte borde fått vara med alls liten som hon är. Och varför särbehandla en vuxen som gett sig in i leken. Alla vet väl vad Robinson är för nåt vid det här laget? Mat är en lyx som inte deltagarna har för mkt av och är man med kommer man garanterat att rasa i vikt.
    Kanske nåt jag borde vara med på då *S* Har väl ett och annat kilo jag borde bli av med.

    Hoppas du haft en fin helg nu Kram


  6. Jag läste det där…hemskt tycker jag, hon var ju inte särskilt stor innan. Önskar dig en fin dag! Kramiz M


  7. ja jag håller med dig ..ganska korkat faktiskt !


  8. Hej hej!
    uppskattar er ärlighet! Ville bara meddela att jag mår prima! Visst tappade jag ett antal kg under min tid i Robinson. Och ni har helt rätt i att om man ger sig in i leken, så får man leken tåla! Jag blev absolut inte särbehandlad, vi var lika utsvultna hela bunten… Men det var aldrig någon fara. Och när jag svimmade efter örådet var inte orsaken mina få kilo, utan snarare brist på sömn, och psykisk utmattning. Vi hade vid det där laget varit vakna i nästan ett dygn, och dessutom åkt båt i storm, suttit dyngsura i ett träsk, och väntat… vill inte säga för mycket, men omständigheterna var fruktansvärda… Som sagt, Robinson är att överleva, testa gränser, minst sagt, puscha sig själv till det yttersta -frivilligt! Det är samtidigt frivilligt att köpa konceptet, såväl deltagare som tittare. Tv4 gjorde ett mycket bra jobb då de valde ut deltagarna till Robinson 2009 enligt min mening. Jag är född smal, och har alltid varit det. Mina föräldrar har båda mindre bestommar och var i princip samma storlek som jag då de var 26.. inga konstigheter. Min styrka och fysik kanske inte framhävs i Programmet, men jag är mycket starkare än vad man kan tro!;)Jag är multisportare och älskar idrott i alla former, ( utom golf) ;) träning och hälsa har alltid legat mig varmt om hjärtat!

    Slutsats: Liten men stark!

    ta hand om er!
    kram mika



Kommentera

