h1

Men *pip*! Vart är våren?

mars 24, 2009

660267hv70u5lx29Jag är så trött på snön, jag vill ha min efterlängtade vår nu. Även om solen skiner så har det ju snöat inatt och snön ligger som ett vitt täcke över marken och då piggar inte solen upp en det minsta. Man blir ju djupt deprimmerad av att titta ut. Vi är snart inne i April och jag vill ha vår inte någon jävla lång vinter. Ursäkta mitt svärande men tycker man får svära i det sammanhanget. Igår morse när jag steg upp var det vitt.. Vitt.. vitt.. överallt, på kvällen hade det försvunnit och man fick tillbaka hoppet om våren en smula. Idag när man stiger upp är det ju som att skjutas tillbaka av en kanon igen. Aldrig kommer min efterlängtade vår. Och sommaren känns genast mycket längre bort!

Jag är så trött på snön så jag tror jag kräks på den. Jag vill se lite sol utan snö.. Jag vill få hopp om att våren och sommaren är här snart. Jag vill mot varmare tider och jag vill framför allt inte frysa om fötterna längre. Jag vill kunna klä barnen lite tunnare och jag vill bli glad på morgonen när jag ska stiga.. Ska det vara så svårt att bara ge mej lite vår? Vad har jag gjort för ont egentligen?

13 kommentarer

  1. ett STORT *PIIP* från mig med…vill ha vår nu..


  2. Jag måste ha gjort samma elakhet som du… för jag är också straffad av vädergudarna! morrrrrrrrr… och godmorgon ;)


  3. Man får svära i alla fall på vädret just nu !!
    Det är bara att hoppas att det vänder nu snart,t.o.m. barnen har tröttnat på snön.
    Go’morron !


  4. Ja det är skit detta. Man trodde ju våren var här.
    men samtidigt skall man inte bli förvånad. Samma visa varje år. Våren kommer på allvar i slutet på april brukar jag säga. Men efter nästan vecka här med härligt vårväder blir man lätt lite sur när man vaknar och ser snö igen*suck*


  5. Tack för inlägget i min blogg :)
    Ja, visst blir man matt av att våren lyser med sin frånvaro..
    Vill ju kunna njuta av den vackra våren nu….
    Den var ju på så god väg att komma.
    Hoppas du får en fin tisdag..:)


  6. usch för vintern….iår är den seg, vill inte släppa fram våren ännu.
    svårt att veta hur man ska klä sina barn, nu….


  7. SV: tror det är många som gör det :)


  8. Förstår detta, jag vill inte heller ha snö nu när vår är borta men det är sagt att det skall bli snö här till helegn..hoppas verkligen inte det..


  9. Ja, vid den här tiden är man trött på snö, och vill inte ha mera,
    utan längtar otåligt på att våren ska sätta fart på riktigt.
    Och man känner sig nog oftast trött den här tiden på året,
    vilket jag märkt hos mig själv och hos andra.
    Men av erfarenhet vet vi att vintern brukar ge vika för våren till slut.
    Men hoppas naturligtvis också att det blir snart.


  10. Jag undrade det samma i morse när det började snöa och vinden var så vass, så vass. Nu har det tack och lov slutat så kanske finns det hopp…


  11. Ja, imorse var det inte alls roligt att vakna. Var så gott som snöstorm ute. Man kunde inte se ens 100 meter framför siig! BLÄ!!

    Och du, du skriver väl också in i sånt där kommungrejspapper på tider du jobbat och lön och så å skickar in det? Jag har en fråga, ska man ha nytt papper för ett nytt ställe man är på då? Stod nått om det men jag förstår inte riktigt. Jag jobbar ju inom förskolorna i gävle kommun och är på olika förskolor, ska jag ha ett papper för varje?


  12. Ja, detta är så tråkigt så det är inte sant!
    Kallt som faaaan är det med!!!!

    Vart tog våren vägen?????

    Kram


  13. Ja det verkar vara ett kollektivt straff som vi har fått! Vem f****n är det som inte har uppfört sig??



Kommentera

