h1

Första gången på 6 mån!

mars 23, 2009

Idag för första gången på ett helt långt halvår mötte jag pappa i affären. Jag har ju vetat att denna dagen skulle komma. Han stod där framme i kassan när jag klev in. Han tittade på mej, för en kort sekund mötte jag hans blick för att sedan vända bort huvudet. Min första tanke som flög genom huvudet var, undra hur det är att möta sin dotter i affären utan att ens dotter säger hej. Han tog ovanligt lång tid på sej framme vid kassan innan han gick ut. Kanske är det egoistiskt av mej att inte hälsa. Men efter allt han gjort kände jag inte att jag ville hälsa. Inte ett enda ord på 6 mån och jag kände att vi inte längre känner varandra. Han har behandlat mej med tysthet, jag har gjort likadant. Men det som han gjorde mot mej gör man inte mot sina barn och efter alla år kände jag att jag var tvungen att göra detta. 

Han har inte mer en enda gång detta halvåret frågat hur jag har det genom min syster, en enda gång. Jag frågar varenda gång jag vet att hon pratat med honom. Bara det säger att han inte alls bryr sej, och om han gör det så sitter det väldigt långt inne. Jag orkar inte vara arg längre, jag är inte arg på honom längre. Men för det är det inte sagt att jag vill ha in honom i mitt liv igen, eller just nu. Jag tror fortfarande att man måste glömma för att kunna förlåta och det kan jag inte för tillfället. Jag har svårt för att glömma, eller jag kan inte det just nu. Samtidigt som jag inget hellre önskar än att han ska vara en del av mitt liv. Fast under ordnade förhållande från hans sida och så länge han dras med spöket och lever det liv han lever och är framför allt för stolt för att säga förlåt får det vara som det är.

Men jag skulle ändå vilja veta om det kändes lika jävligt för han som för mej i den där affären idag. Om det gjorde lika ont i hjärtat på honom som det gjort för mej det senaste halvåret. Om jag bara hade vetat att han bryr sej lite hade det nog känts lite bättre.

246400usaks69wix

8 kommentarer

  1. Uh…….*känner igen mig*…Min pappa slutade vara min pappa när jag var 16..Sen dog han när jag var 32…Utan att vi …*möttes upp* igen..Jobbigt. Förstår din känsla!


  2. Vet du tjejen jag är övertygad om att han känner precis som du. Men han väljer tystnaden. Som du säger han frågar inte ens efter dig genom din syster. Det säger en hel del. Men visst tror jag han mår som du innerst inne om inte värre. Du är trots allt hans dotter. Vet att det inte spelar nån roll vad nån säger i detta läget dina känslor finns där i alla fall.

    Hoppas resten av dagen blir fin trots mötet i affären nu Kramar


  3. Jag tror att han känner precis som du och att han innerst inne mår väldigt dåligt. Tänk själv hur du skulle känna om det gällde din dotter… Men ibland blir det bara fel i relationer och jag förstår att du tyckte det var hemskt att träffas men ändå inte träffas.


  4. OJJJ! Aldrig sushi, nu är det på tiden då! :) Fast man måste käka det några gånger innan man verkligen blir beroende :D


  5. Hej,

    Vad jobbigt.. Hoppas det ordnar upp sig och känns bättre snart!

    Kram


  6. Usch…så tråkigt att det blivit så här Marra…

    Jag tror någonstans att din pappa (hur dum han varit) känner precis som du, och saknar dig…..

    Låt tiden gå an….han kommer säkert!

    Kramet!


  7. Jag är fullt övertygad om att det kändes för honom, jag vill inte tro att man kan ”tappa” sina föräldrar känslor oavsett vad som hänt.
    Sen sitter det nog väldigt långt inne det tror jag, han har ju gjort fel det måste han vara medveten om.
    Svårt detta med banden till föräldrar som gjort en illa, men du gör det som känns rätt för dig och då är det oxå vad som är rätt…
    Jobbig sits, stoooor kram till dig..


  8. Men jisses, vad har hänt???
    Har ju inte hängt med så länge att jag vet…

    Kram!



Kommentera

