h1

Glömde ju givetvis minneskortet!

mars 22, 2009

Jag fick hem digitalkameran i veckan, ingen blev gladare än mej och satte igång och skulle börja fota. Lite som ett barn på julafton kände jag mej. Efter 4 bilder stod det minnet fullt.. Men vad är det är sa jag nästan så att ilskan började stiga sej innan jag kom på att det var mitt eget misstag. Givetvis så hade jag glömt att köpa ett minneskort till kameran. Sur & irriterad av att jag kunde glömt en sån viktig sak. Gick in och beställde ett minneskort och höll på att dö.. 3 veckors leveranstid. Så nu ska alltså min älskade nya kamera ligga på hyllan i 3 veckor och samla damm innan jag kan andvända den. 

Jag kunde givetvis åkt iväg och handlat ett minneskort. Men inte så smidigt när man näst intill bor på landet och det är ett X antal mil in till närmaste stad som säljer minneskort. Vet ju inte ens om jag ska åka iväg och när jag ska iväg nästa gång. Så smidigast alternativ var att skicka efter ett. Klumpigt gjort av mej, men har tyvärr ingen annan än mej själv att skylla.

439115m8qeuquw7l_32538962

16 kommentarer

  1. Hahahaha, så gjorde jag med… Jag tycker dom ska påminna oss lantisar om minneskortet när man köpar kameran! ;)


  2. Jag tycker nästan det skulle ingå ett minneskort när man köper kamera. I den butiken jag köpt mina senaste 2 kameror så är de nog vana vid stimmiga lantisar, de faktiskt påmint om minneskort !!


  3. Jamen, är det inte typiskt!!!! *L*


  4. Standard tror jag. Man hittar nåt man vill ha och sin iver över köpet glömmer man såna saker.
    Ungefär som att köpa en ny skrivare bara för att inse när man kommer att ja ha nån USB kabel finns inte med nej. För det måste man köpa till.
    Vilket iof den som sålde skiten kunde sagt men ja ja.
    Lagen om alls jävlighet.
    Men kul att du köpt dig en nya kamera i alla fall
    Kramar


  5. Vilken otur att du glömde minneskort! Men kul med ny kamera i alla fall!


  6. Det där är ju så typiskt, men nu är det i alla fall på väg! ;)

    Ha det så gott idag! =) kram


  7. SV: tack så mycket! vad gör du då? :)


  8. Ja ett minneskort e ju bra att ha, tycker ändå att dom borde upplysa om det när man köper kameran över nätet…lätt att glömma liksom.
    Angående robinson så hade jag oxå överlevt om jag haft cigg… fast efter att ha kollat igår så vill jag aldrig delta..usch & fy=)

    ha en underbar dag // C


  9. lätt hänt =)
    man kan inte komma ihåg allt….


  10. Ja, vad är det man säger? Teknikens under? :-)

    Jag har en utmaning till dig:

    http://tonarsmorsa.se/2009/03/22/bloggutmarkelse/

    Kram! ♥♥♥


  11. Vad ska man säga, Typiskt?
    Ja, ja, den som väntar på något gott…….
    /P


  12. Tack så mycket! Bra att det är fler än jag som hoppas :)


  13. Ja, minneskort är verkligen en bra grej. Jag vet själv hur det var när jag fick min digitalkamera och de bara gick å ta 12 bilder sen vare fullt. Så man fick välja sina motiv med omsorg innan man la in dom på datorn å kunde ta fler. Tog ett tag innan man köpte minneskort men sen när man hade det så kunde man ta hur mycket kort man ville! :D Så det är en bra idé. Inte lätt å vara efterklok alltid.


  14. Oh, nej! Vilken osis!! Men tre veckor låter ju otroligt länge. Jag brukar handla på Elgiganten och det brukar komma jätte fort, på nåra dagar bara. I och för sig betalar man direkt med kontokort om du föredrar att betala på faktura.
    Men inte ska du vänta i tre veckor…det är ju tortyr!!


  15. Alltså… Varför ÄR egentligen det inbyggda minnet i kameran så himla litet??? Till och från så behöver man ju faktiskt använda det också!? Och nog borde ett minneskort ingå när man köper kameran.

    Men de är iallafall inte så dyra längre, så jag tycker att du ska köpa dej ett så fort du kommer i närheten av en lämplig butik – för det gör du väl innan det du beställde hinner komma!? Så har du två kort sen – och det kan vara bra att ha, tex om du reser bort och vill kunna ta massor med bilder samtidigt som du inte har möjlighet att tanka över dem till en dator just då. :-)

    Önskar dej en fin måndag!!!


  16. […] Otursförföljd! april 2, 2009 Jag tror jag blir galen på digitalkameran jag köpte. Först glömde jag ju köpa minneskort.. Mitt fel givetvis.. MEN förra veckan kom minneskort och jag gav mej ut i solen igår med barnen […]



Kommentera

