h1

En stressig morgon!

mars 11, 2009

Det blev en stressig morgon här hemma. Äldsta dottern skadade benet på judon igår, och vaknade idag på morgonen och kunde inte gå på det benen. Först fick jag ringa runt en stund innan jag hittade någon som kunde köra henne till skolan. Sista alternativet hade varit att sätta henne i Lillans vagn och rullat henne, men det slapp jag och hon blev nog glad för det hade varit pinsamt sa hon. :-)

När jag hade fått tag på skjuts så fick jag försöka få tag på hennes fröken och förklara att hon inte kunde följa med på badet idag eftersom hon haltar. Och då går det ju inte att bada. Jag gillar inte morgonen när det är stressigt, mest sur var hon väll för att både jag och sambon sa till henne igår att det skulle gått över tills idag. Men hur skulle vi kunna veta att det skulle vara värre idag än igår. Går det inte över får vi ju åka upp till läkaren med henne. 

När allt lugnat ner sej satte vi oss framför tv:n och åt frukost i lugn & ro, men minuterna försvann snabbt tack vare den stressiga halvtimmen som gick åt till att ringa runt efter skjuts och för att försöka få tag på hennes fröken. Nu tack och lov har det lugnat ner sej!

635773in5a37tofi

20 kommentarer

  1. Hur mycket tid vi än har på oss om mornarna så blir det alltid nå’t i sista stund !! Det är bara att gilla läget.
    Den här snön som kommer i tid o otid börjar ju bli alldeles för ledsam men i helgen ska det bli töväder.
    KRAM =)


  2. Wow vilken morgon! Blev stissig bara av att läsa…… Hoppas resten av dagen blir lugnare, och att hennes ben blir bättre, stackar’n.


  3. Ja ibland blir det bara så där. Och då njuter man lite extra när det väl lugnat ner sig.

    Hoppas resten av dagen blir lugnare för dig nu.

    Massor av kramar Linda


  4. God morgon i stugan! ajaj skönt hon slapp åka vagnen i allafall kan jag tänka :) får hoppas det går över så det inte är nått långvarit.. Ha en bra dag :)


  5. stackars liten..hoppas det går över snabbt och att hon inte behöver gå till doktorn.
    ha en underbar onsdag // C


  6. Hejsan!
    Skador blir alltid värre dagen efter.
    JAg ramlade idag och det känns bara värre och värre, men inget är nog skadat….tror jag, hihi.
    Här snöar det bara mer o mer.
    KRAM


  7. usch, stackars din dotter=(
    Nee bort med snön och ge oss vår och sommar nuuu=)


  8. Det var det absolut :)
    Jobbigt med stress men tur det löste sig.


  9. Aj, aj. Hoppas hon repar sig snabbt.
    /P


  10. Jobbigt när dagen börjar så, men skönt att det ordnade sig. Jobbigt för dottern din att hon skadade sig. Hoppas det lägger sig snabbt.


  11. Det är ju så roligt med stress på morgonen ..inte!
    Hoppas att benet blir bättre på tjejan!

    Många kramar till dig!


  12. Min bästa kompis när jag var barn höll på med judo ett tag. Tills hon bröt armen i samband med kastövningar på träning… <:-)

    Nu tror jag förstås inte att din dotter har brutit benet, och förhoppningsvis var det en sån där stelhet som kan vara på morgonen men som ”ledar till sej” under dagens gång – i så fall springer och hoppar hon säkert som vanligt i morgon igen! :-)


  13. Stressiga morgnar är det värsta som finns och jag hoppas att det känns bättre för henne när hon kommer hem från skolan. Kram


  14. visst är de jobbigt med stressiga ”mårnar” sådan lyckas jag nästa få hela tiden, vet ej vad jag gör för fel, inte att jag kan vara tidsoptimist eller nåt! ;)
    hoppas dottern blir bättre i benet!


  15. Vissa mornar och dagar kan man verkligen hålla sig för skratt. Tur att alla dagar inte är så.

    Hoppas hon blir bra fort i benet.
    Min yngste son håller på med karate och ibland blir
    det skador där också.

    Tack för goa kommentaren hos mig.

    Hälsningar
    strömma


  16. jobbigt med stressiga mornar.


  17. Ja riktigt störtskön film faktiskt!Kika gärna in på min dagens vill ha!


  18. Oj! Hoppas det inte är något brutet där! Visst blir det tokigt när dagen börjar stressigt, har man otur blir hela dagen fel sen!

    Kraaam


  19. haha, jaa du ser, det är inte nyttigt att sporta!!! Kramiz M


  20. Kan tänka mig att det blev en stressig morgon.
    Jag har heller aldrig gillat stressiga morgnar.
    Hoppas dotterns ben blir bättre snart.
    Kram



Kommentera

