h1

Har köpt en digitalkamera. Äntligen!

mars 9, 2009

Om att fota!

Jag gillar att fota, allt möjligt. Men tyvärr gick min digitalkamera sönder för ett halvår sedan och sedan dess har jag fått fota med mobilen. Egentligen har det inte spelat mej någon roll eftersom kameran på mobilen faktiskt är bra. Och den var faktiskt inte mycket sämre än kameran jag hade. Man är ju inget proffs på att fotografera och gör som alla andra, gör det för skojs skull. 

Men igår tog jag mej faktiskt både råd och tid och skickade efter en ny digitalkamera som kommer om en vecka ungefär. Jag väntar förhoppningsfullt, som ett barn på julalfton måste jag säga. Ska bli roligt att få fota med en kamera igen eftersom bilderna faktiskt blir bättre. En systemkamera vore som en dröm, men det är absolut inget jag har råd med utan får nöja mej med halvkassa bilder. 

621166lgsoimj4k4

14 kommentarer

  1. Man kan ta jätte fina foton med en digitalkamera också, det är ju ögat som avgör motivet ;)

    Själv valde jag en bridgekamera framför en systemkamera för jag ville kunna filma och den enda systemk. man kan göra det med är nya Nikon… och jag är inte miljonär, tyvärr ;)

    Hoppas du får en fin dag :)


  2. Kul med en ny kamera =) Ja, det är kul att fota, kram


  3. klart du ska ha en ny kamera!! kul, jag skulle åxå vilja ha en riktig, en Nikon eller nåt. Trevlig måndag :)


  4. Halloj. Jag fick en digitalkamera av familjen när jag fyllde år. Det är det bästa jag haft i kameraväg.
    Kram
    attis


  5. Så skoj med ny kamera =)
    Ja du,inte första gången man får knasiga svar på den skolan !!
    Go’morron på dig förresten =)


  6. Men va kul med en ny kamera, vad blev det för märke och sort? :-)
    jo det finns en hel massa saker i naturen att fota, men ibland ser man dom inte, verkar som man har skygglappar på emellanåt. :-)

    kamerorna på mobilerna har blivit mycket bättre och har en kvalité som oftast duger bra. :-)

    ha en skön dag


  7. förstår att du väntar på kameran. Jag vill också ha en, har just nu varken mobil eller kamera och det är inte alls kul. Hade en jättebra mobil med kanonkamera som blev stulen i December tyvärr. Ser fram emot att få se vad det blev för kamera och om den var bra.


  8. åh…rena julaftonen här.
    snart kommer din kamera med en tjock bibel som du ska läsa och lära =)

    och nu när våren är på gång med sol, då är det roligare att fotografera.


  9. Kul, kul!!! Men en systemkamera, vilken dröm! *L*


  10. Men visst är det schysst med en bra kamera :)


  11. Åh, så roligt!! Nu blir det till att läsa manualen…det finns ju numera såååå många olika inställningar även på de enklaste kamerorna nu:)


  12. roligt med en ny kamera.


  13. Hej! Kul med ny kamera och förstår att du väntar otåligt på den! :-) Jag har fotograferat jättemycket med digitala kompaktkameror, och många gånger är de ”bättre” än systemkameror. Man kommer snabbare till skott med dem och kan komma åt svåra bildvinklar mycket lättare – och så är de inte större än att man ALLTID kan ha dem med sej. :-)


  14. […] « Robinson 2009 Glömde ju givetvis minneskortet! mars 22, 2009 Jag fick hem digitalkameran i veckan, ingen blev gladare än mej och satte igång och skulle börja fota. Lite som ett barn på […]



Kommentera

