h1

Halv 8 hos mej!

mars 6, 2009

Jag har aldrig tidigare sett programmet halv åtta hos mej. Det är ett matprogram där fyra stycken deltagare tävlar om vem som serverar den godaste maten.  Men igår låg jag och tittade på det genom tv4 anytime och blev helt frälst. Jag gillade det programmet, men enda nackdelen med det programmet är väll att maten som serverades är väll inte direkt någon mat man har andväning för i vardagliga matlagningen. Synd att det bara tillagas sån där dyr lyxig mat. Hade varit ännu bättre om det varit recept man hade haft andvändning för.

Ikväll hemma hos mej serveras iallafall ett nytt kyckling recept, dock inte från programmet halv åtta hos mej. Jag tycker om att testa nya recept så ikväll blir det ett kyckling recept. Så smakar maten bra lägger jag ut receptet på bloggen sen. Det var mamma som hade blivit tipsad om det receptet så jag måste bara testa det.

621303yr08g8f9qr

6 kommentarer

  1. ja usch man blir verkligen rörd av den :P


  2. Älskar det programmet! Så kul….
    Jag ycker ju om att det är lite lyxigare mat då jag har nog av vardags recept!

    Lägg it ditt recept sen…jätte kul!

    Kramet!


  3. Gillar oxå programmet, även om jag bara ser det när jag ”råkar” slå på TV:n lite lägligt. :)

    Kyckling ÄR gott. Ser fram emot receptet!
    Du har väl sett mitt kycklingrecept som jag lade ut? Ser ”mycket” ut vid första anblicken, men är faktiskt väldigt enkelt att göra. Och såååå himla gott!

    Kram!


  4. Brukar också se på det programmet, men missade tyvärr gårdagens veckofinal. Vem vann?


  5. Har inte sett det, bara reklamen…
    Kanske att man skulle ha kyckling här hemma idag! ;)

    Ha det så gott i helgen! =) kram


  6. Jag har tittat på programmet ibland, gillar en del och en del inte, som i det mesta för övrigt! Jag ‘litar’ inte på deltagarnas ‘omdömen’ i tävlingsprogram så det är bra om du lägger ut ditt kycklingrecept och omdöme om din mat sedan!
    Ha en riktigt skön helg! Hoppas det blir bra väder när du är ledig!
    Kramis



Kommentera

