h1

Skrivpuff 62

mars 3, 2009

Skrivpuff utmaning 62

Skriv om en kroppsdel som du – eller din påhittade person – skulle vilja ha fler av.

Ibland känns det verkligen som om man vill hinna så mycket men hinner så lite. OM jag hade haft 4 händer skulle jag ju hinna dubbelt så mycket. Om jag hade 4 händer skulle jag kunna hjälpa båda barnen samtidigt när de vill ha hjälp. Om jag hade 4 händer skulle jag kunna laga mat och diska samtidigt. Men det skulle innebära att jag skulle behöva meterlånga armar till dessa 4 händer. Om jag hade 4 händer skulle jag kunna dammsuga samtidigt som jag hänger tvätt. Eller det bästa av allt.. Om jag hade 4 händer skulle jag kunna blogga hela dagen med 2 av händerna och sköta hushållet med de andra 2. Detta skulle innebära att all min tid som gick åt till städning kunde jag göra något annat av.

OM jag hade haft 4 händer hade jag kunnat spara enormt mycket tid och allt hade dessutom gått dubbelt så fort.

594577nap7fg77jp

20 kommentarer

  1. Ja du fyra händer vore inte så fel ibland, men tänk så jobbigt det skulle bli att ta på sig jackan. Tur att inte min lille Theo har fyra armar o händer, det räcker med de han har o viftar med i sängen om nätterna !!

    Ja du, karlar är ett släkte för sig. Ibland tror jag de gör så bara för att jävlas, se hur länge vi orkar utan att få ett utbrott. För inte f-n kan de lägga fel dag efter dag utan att lära sig ??

    Ha en jättebra dag, kram ;)


  2. men jaaaaaaaaaaa 4 händer utan tvekan!!! Tänk vad mycket man skulle klara av med 4 händer & 3 småänglar som ibland förvandlas till något helt annat ;)

    Ha de gott! :)


  3. hejhej god morgon,här händer inget skoj idag,har nyss duschat!!!kram


  4. Kul med dom här skrivpuffarna. Har sett dom lite
    var stans =)
    Blev så upprörd när jag läste inlägget nedan om att det är folk som missbrukar ditt namn och länkar och har sig.
    Jobbigt det där..Själv är jag (peppar peppar) så vitt jag vet inte drabbad.
    Ha det så fint!


  5. Vi har ingen snö :)


  6. Ohh ja! Fler händer vore defintivt ett plus!
    Då hade även jag kunnat städa, söka jobb och blogga samtidigt.
    Livet vore som en dröm! :D


  7. Ja tänk vad bra det skulle vara med 4 händer. Jag skulle önska mig fler ögon tror jag för då skulle jag kunna läsa fler böcker samtidigt. Har så mååååånga jag vill plöja igenom ;-)


  8. Hejsan!
    Jag ahr jobbat några timmar idag, imorrn blir det halvtid.
    Skönt att komma ut och joba igen.
    Ha en fin dag!
    Kram


  9. Fler som vet om honom än inte verkar det som … Jag trodde det skulle vara färre.


  10. Hej..ja du tänk om …..va lättare det kunde vara..jag råkade köra bil röka och smsa samtidigt inte bra men det gick he he


  11. hej , lust att bli min bloggvän?
    Vi kan ju adda varandra på bloglovin?

    Kramissar!


  12. Ja du, fler händer skulle verkligen vara bra att ha! Önskar dig en trevlig tisdag! =) kram


  13. ja det var en rolig utmaning som tål att funderas på tror jag….ha det gott


  14. Hej och tack för titten hos mej. Att ha fler händer/armar är nog bara en snabblösning. Jag tror att man också måste ha mer hjärnkapacitet för att kunna kontrollera dem också, annars vet man nog inte vart man har dem.
    /P


  15. haha, 4 händer vore klockrent!!! Ha en fin eftermiddag! Kramiz M


  16. ja du det kanske vore bra
    hoppas din kväll är bra


  17. Vilken fin blogg!


  18. Ojojoj! Jag skulle nog behöva två huvuden då för det blir mycket att hålla reda på:)


  19. Kanske man skulle bli så virrig och inte veta vade den ena handen gjorde????
    Ha det gott


  20. ;)
    Min mamma brukade alltid fråga oss när vi var barn:
    – Tror du att jag är en bläckfisk eller?



Kommentera

