h1

Vår – Sommar – Höst – Vår!

mars 2, 2009

Nu var det en ny vecka igen. Veckorna bara rasar fram i full fart. Fast på sätt och vis är det skönt för varje vecka som går är vi iallafall en vecka närmare sommaren och solen. Först ska det bli vår och det är inte så många veckor kvar förrens våren tittar på oss nu. Bara all snö försvinner och solen lyser varje dag så känns det betydligt lättare att stiga upp varje morgon. Är trött på att titta och se all snö ligga längs kanterna fortfarande. Vill titta ut och mötas av en varm vårsol snart. Jag är ingen vintermänniska även om vintern är väldigt vacker att titta på den med, men vintern för mej kunde vi lika gärna hoppa över varje år. Först vår – sommar – höst och vår igen. Hade varit prefekt om det kunde blivit så. (För min del iallafall.)

Helgen bara försvann lika fort som den kom. Har faktiskt fått ganska mycket gjort denna helgen ändå. I fredags storhandlade jag mat. I lördags var jag i Ullared och köpte vårkläder till barnen och igår städade jag allt som jag inte hunnit med resten av helgen. Så en summering av denna helgen får bli mycket väl godkänd känns det som.

Nu är det en ny vecka och jag får invänta nästa helg, för då jobbar jag hela helgen..

585704vohzfiasuy

6 kommentarer

  1. Visst är det en härlig känsla??? *L*


  2. Skönt att få ordning och hinna med det man ska!
    Ha en bra vecka!


  3. Ha en riktigt fin vecka! kram


  4. vilken härlig bild..visst är det så att veckorna går oerhört fort …men det känns bra att mars är här ..mars en vårmånad. / önskar dig en bra dag


  5. Längtar också väldans mycket efter vår nu men så när jag vaknar och tittar ut vad ser jag då om inte en massa snö! Snöat hela natten och nu vräker snön ner, så tråkigt! Önskar dig en trevlig vecka!


  6. Fast när vintern är som på bilden i detta inlägg… Då är den rätt bra iallafall!?! :-D

    Men det blöta eländiga snöblask som vräker ner här just nu är bara ISCH och BLÄ… Vill INTE ha det!!! Men, men… <:-)

    Skönt att känna sej nöjd med helgen! Häromdagen hittade jag förresten en lapp på jobbet (som nån tappat) med en mycket detaljerad vägbeskrivning till just Ullared. Trodde faktiskt inte att nån behövde en sådan – dit hittar väl alla!?! :-D (T o m jag, fast att jag faktiskt aldrig har varit inne i affärerna där…).



Kommentera

