h1

Internettroll & länkfel!

mars 2, 2009

Något som jag finner irriterande är när folk andvänder mina blogginlägg i fel syften. För några dagar sedan hade jag fått besök från Youtube, klickade mej in dit och såg att något andvänder en länk till mitt blogginlägg som jag skrivit för länge sedan om Jessica Lindgren. Det som är irriterande är att den personen länkar mitt inlägg som en förklaring till videon personen lagt upp och mitt inlägg är inte alls en förklaring till den videon. Mitt inlägg handlade om Jessica Lindgrens silikonbröst och jag klistrade in en kommentar från henne som jag fått i det inlägget. Antingen kan den personen inte läsa eller är den personen inte tillräkligt smart för att förstå innebörden i min text. Jag blir iallafall irriterad eftersom den personen andvänder mitt blogginlägg i fel syfte.

En annan upptäckt jag gjorde var idag att någon lämnat en kommentar som mej. Jag var väldigt förbryllad när jag hittade den kommentaren idag eftersom det var på en gästbok varav det var en diskussion som jag inte ens först fattade vad den handlade om. Men personen i fråga hade skrivit en kommentar och lämnat denna länken. Ett inlägg som jag skrev om felicia och vad svårt det måste vara som mamma att aldrig få klarhet i vad som hände sin lilla flicka. Jag tycker det är extremt fult att agera internet troll i hemska och tragiska historier. Mest irriterad blir jag när någon annan utger sej för att vara mej. Jag vet att det hänt många i bloggvärlden, men detta var första gången det hände mej.

587317tkwkdsi0l2

9 kommentarer

  1. Fy vad läskigt hur någon använde ditt namn. Riktigt fult gjort.
    Hemskt att bli utsatt för.
    Dåligt med youtube också.
    Varför håller folk på så?


  2. aa :) därför jag också gillar Ior , o att hans svans alltid försvinner :)


  3. Så tråkigt när det blir så här, sicket folk det finns !!


  4. Usch! Jag är ju inte så mycket och rör mig ute i den stora bloggvärlden så vem vet…någon kanske har kidnappat MITT namn utan att jag har en aning om det.


  5. Men fyyyy…och …Varför?


  6. Usch va irriterande!
    Klart man blir förbannad när man upptäcker sånt!

    Det är ju en sak som är bra med wordpress!
    Man ser ju varifrån vissa besökare kommer från!


  7. Sådant gör mig så vansinnigt arg! Det känns som man blir besudlad på något vis!
    Jag har hittat mina foton och mina texter på andras sidor, där de lagt ut dem som sina egna, det gör mig oxå förbannad.
    Ha en bra dag! Kramis


  8. Nämen gör folk så? Man kan ju inte utlova sig att vara någon annan… Hur gör ni för att hitta foton och texter som är era undrar jag? Jag brukar låna bilder som jag googlar fram ibland men ser alltid till att det är bilder jag ”får” låna, bäst är ju att använda sina egna vilket jag oftast gör. Man vet ju hur det skulle kännas själv om någon använde ens bilder utan att fråga.


  9. men fy så otäckt… kram



Kommentera

