h1

Skrivpuff – Lappa ihop!

mars 1, 2009

Skrivpuff – Utmaningen 60

Lappa ihop!

Jag skriver inte så ofta om mitt förhållande på bloggen. Men idag när det är utmaningen Lappa ihop tycker jag det är på hög tid att skriva om detta. Vi lappade ihop vårat förhållande för några år sedan, och det var ett förhållande som gräsligt långt nere i grunden och jag trodde nog aldrig att vi skulle lyckas att lappa ihop det. Men ingen av oss gav upp och idag är vi starkare tillsammans än som någon gång förr. I år har vi varit ihop i 10 år och har två barn tillsammans. Men problemen började för 5 år sedan samtidigt som väntade min minsta flicka. Och de problemen vi hade höll i sej i 3 år efter det. Vi lämnade varandra flera gånger under dessa åren men för varje gång så kunde vi inte vara utan varandra.

Sista gången vi lämnade varandra höll i sej i länge. Den gången trodde vi nog båda två att det var kört.Men ingen av oss gav heller upp, vi kämpade. Vi kämpade hårt för att få iordning på de sakerna som var fel i vårat förhållande. Och sakta men säkert såg vi båda två hur det gav resultat och hur mycket starkare vi blev tillsammans. Idag har vi inga av de problemen som vi hade förr och vi har lärt oss att leva med varandras fel och brister. Och idag bråkar vi inte alls längre, vi kan ha småtjafs men vi bråkar inte med varandra. Vi skriker inte och gapar på varandra. Vi har funnit den punkten i livet som vi båda vill leva och dela tillsammans med varandra. 

Idag kan jag med handen på hjärtat säga att varenda dag som vi kämpade var värd. För idag är jag lyckligare än någonsin. Men det tog mej många år att komma hit och jag är glad att jag valde att stanna kvar och kämpa.

För det var värt att kämpa för. 

558527z57qveuguu

19 kommentarer

  1. mmm det är lätt att *tappa* varann när man får barn…
    Man hinner inte vårda sin relation…kram


  2. Man ska följa sitt hjärta och sin hjärna. Det kommer man långt på. Knepigt blire när hjärtat säger en sak men hjärnan en annan. Jag vet iaf att man ska kämpa för det man vill!


  3. Jag tror att problemet många idag sätter sig i är att de ger upp för lätt!
    Kärleken är inte lätt och har aldrig varit!

    Det är en ständig kamp där man måste vårda varrandra och inte ta varrandra för givet.

    Jag och maken har i år 15 år tillsammans. Visst har vi oxå haft våra ups and downs men kärleken har aldrig sviktat……
    Måste nästan säga att efter vi fått barn har allt bara blivit bättre och bättre…på alla plan!

    Men jag är glad att du och mannen kämpade! Jätte glad! För många som tar för lätt på det, och vilka är det som får lida…jo barnen!

    KRAAAMET!


  4. God morgon och tack. Hoppas oxå på att bli piggare. Är så jäkla less på detta nu. Ha en bra dag.
    Kram
    attis


  5. Så härligt att ni inte gav upp och tappade bort varandra helt! I dessa tider när ett äktenskap av två spricker så är det verkligen positivt att läsa om hur ni lyckades!


  6. visst va den.haft en bra helG?


  7. Ha ha ha ha va kul!!!

    Kommer ju ifrån Värnamo så då är det ju jätte nära!!!

    Skoj!

    Kramet!


  8. GRATTIS – eller vad man ska säga! Så härligt att läsa detta inlägg! :-)

    Ja, jag tror också på att kämpa när det tar emot i ett förhållande. Det står så mycket på spel (inte minst om man har barn!), och om båda verkligen vill så går det att förändra saker och ting (och sej själv också) till det bättre och hitta tillbaka till både förälskelsen och lyckan.


  9. Härligt att ni klarade att leva ihop trots problem och att ni har det bra nu.
    Kramar


  10. Så fint du berättar om hur ni till slut lyckades lappa ihop ert förhållande,
    och tydligen gjorde kriserna er starkare och i ert förhållande.
    Jag tror det är bra att inte ge upp i första taget utan försöka kämpa
    och försöka hitta vägar att lappa ihop ett förhållande.
    Ibland går det inte tyvärr,
    men ibland går det som ni är ett så underbart exempel på.
    Stor *Kram*


  11. Mmm, skönt att höra. Det är på tok för många som ger upp för lätt. Ibland kan man behöva en break för att inse vad allt är värt dock.

    Kram!


  12. Ja det tycker jag verkligen för om du inte har sett dem så har du missat några ruskigt bra filmer..


  13. Vad skönt att ni aldrig gav upp helt!
    Tyvärr ger många upp sina förhållanden allt för lätt och sen är de för stolta för att gå tillbaks till varandra igen.


  14. vad härligt att det slutatde så lyckligt!! Säkert har ni lärt er massor på vägen! ha en fin söndagkväll! Kramiz M


  15. Så fint skrivet !
    Kram på dig !


  16. Känner så väl till vad du pratar om. Jag och maken hade en jättekris för 7 år sen ungefär. Precis i samma veva som stora tjejen blev till. Jag flyttade ut ett tag.
    Men som du säger man kämpar och om kärleken finns där är det utan tvekan värt det.

    Massor av kramar Linda


  17. helloo)))är nominerad nu i visst 2 veckans bloggar,så rösta på mig om du vill,vore grymt skoj:)))kramizz


  18. tackar!!!!


  19. Känner igen mig så väl. Finns kärleken kvar så är det helt klart värt att kämpa i ett förhållande. Men har kärleken gått förlorad vinner ingen på att kämpa i längden. Kul att få läsa om någon som inte har gett upp och som lyckats! :o)



Kommentera

