h1

Ingen 30 års kris här inte..

februari 26, 2009

Iår fyller jag 30 år…

Det sägs att man ska hamna i någon form av 30 årskris när man passerar 29. Men än har jag inte känt av någon form av kris. Jag tror jag försöker inbilla mej att jag fortfarande är 21. Alltså i huvudet då, för tittar man på kroppen så har jag för länge sedan passerat 21. Så för varje gång jag glömmer bort att jag faktiskt fyller 30 iår räcker det ju med att titta ner.. Så upptäcker man att det var länge sedan man var 21 år gammal. Nu är man alltså 30 år och två barn rikare och är omöjligt att få tillbaka den kropp man hade för ungefär 10 år sedan. Men den där krisen som ska komma vid 30 år väntar jag fortfarande på. Jag har inte åldersnoja för fem öre, om man bortser från kroppen är det faktiskt ganska roligt att åldras. För varje dag som går lär man ju sej något nytt och när jag är 90 år borde jag vara hur smart som helst. Förresten var det någon som sa det en gång till mej att man måste skilja på smarthet och allmänbildning…

Så jag tar tillbaka det.. När jag är 90 år måste jag vara sjukt allmänbildad.. Fast sen och andra sidan är jag ju ganska glömsk så för varje sak jag lär mej glömmer jag två saker. Så när jag är 90 år kanske jag inte alls är allmänbildad för då kanske jag glömt bort allt jag lärt mej under åren. Men något som formar en människa är ju inte smartheten el allmänbildningen utan faktiskt erfarenheter. Och det känns redan som om alla de erfarenheter jag bär med mej i bag redan är full. Även dåliga erfarenheter kan förvandlas till bra erfarenheter..

Vad jag ville ha sagt i detta inlägg egentligen vet jag faktiskt inte.. Men förmodligen att någon 30 års kris i mitt liv inte får plats och att det förmodligen inte kommer att komma någon sådan utan jag får helt enkelt invänta tills jag fyller 40 för kanske då får jag uppleva hur det är att ha en sån.

Men annars så försöker jag minnas mina hela 30 år här på jorden med ett leende på läpparna..

528113cc5ly45ko6

20 kommentarer

  1. Kommer ihåg när jag fyllde 30 år och jag fick heller av någon ålderskris,
    och 30-års åldern tycker jag är en bra ålder och även 40.
    Jag hade ingen ålderskris då heller.

    Vid 50 började jag reagera lite grann
    och började undra vart tiden tagit vägen…
    Nu när jag närmar mig 60 så känner jag för första gången av det lite mera,
    fattar inte hur fort tiden går,
    och nu syns det definitivt i spegeln att jag inte är 20 eller 30 längre ;-)
    Men det är ju inget att göra åt och det är livets gång,

    och förhoppningsvis jag blivit smartare med åren ;-)
    Men erfarenheter samlar man ju på sig så det gör nog att man blir nog lite klokare….
    Jag tror att varje ålder har sin charm och är speciell.

    Kul och mysigt och intressant du har skrivit här i ditt inlägg.
    Och du skriver så fint sist här i inlägget
    om att försöka minnas sina år här på jorden med ett leende på läpparna.
    Kram


  2. Vid 30 krisade jag inte men det blir sorgligare för varje år som går.


  3. helt rätt försök att leva i nuet bara…


  4. jag fick 30-års kris dagen innan jag fyllde…


  5. Trettioårskris fick jag aldrig men nu börjar det bli värre…

    Kram!


  6. bra skrivet =)


  7. Hm…vet inte vad jag ska säga…fick ingen vid 30 heller..desto större vid 40!


  8. Grattis!


  9. Själv väntar jag fortfarande på att krisen skall komma. Ingen vid 30 och ingen vid 40 heller…


  10. Va bra du skriver ;)


  11. Nej men det gick bättre än vad jag trott :)


  12. 30 :))) nejnejnejnejnejnej du fyllar aldrig mer än 26!! Jag fyller 26 i november ;)


  13. Jag kände av en liten kris när jag skulle fylla 30.
    30 år lät ju gammalt för mig som fortfarande var 18 år i sinnet ;)
    Men man blir ju inte yngre med åren, det är bara att hänga med !!


  14. Jag blir 37 i år och har inte känt mig gammal alls tills en kompis sa; Du P fyller 40 i år, vet du det.. Va tänkte jag..vi är ju nästan jämngamla och 40 lät skitgammalt :P
    Jag kommer nog aldrig bli äldre än 25 ;-)


  15. Grattis på födelsedagen!!!

    Jag hade en 30-årskris!
    Det var inte kul alls.

    Sa upp mej från mitt fasta jobb å stack till Grekland och jobbade!
    Var där i ca 4 – 5 månader Sen drog jag till Thailand och var där i två veckor.

    Sen kom jag hem till KAOS…
    Snacka om att jag bäddade för att ligga illa då!
    Men men, man kom ju på fötter ett tag efter iallafall!

    kram på dej!


  16. Tur man inte blir äldre än man känner sig :) Ha en bra dag :)


  17. Jag hade ingen 30-årskris och jag hade ingen 40-årskris.. så jag förväntar mig en då jag fyller 50 år ;) Men det är några år kvar tills dess.


  18. Är inne på mitt 44:e år och inga kriser här inte.
    Kram


  19. Grattis i efterskott! =) Hade ingen trettioårskris jag heller när jag fyllde trettio! Och har inte fått den ännu vid 32! =)


  20. Jag krisade i förtid, var väl 25 år.. Nu har jag ingen kris för att jag blivit 30.. Kram



Kommentera

