h1

Eftertraktad?!

februari 26, 2009

Igår ringde dem från grannbyn och undrade om jag kunde jobba på deras ålderdomshem i sommar. De hade fått rekommendationer om att jag var duktig och skulle passa för det jobbet. Det var under 4 veckor i sommar. Men efter att ha kollat upp så är det redan de veckorna som jag hade jobb så jag fick tacka nej. Men samtidigt blev jag faktiskt jätteglad och fick sträcka på mej själv lite. För det är inte varje dag som jobben ringer till en och det är inte varje dag som jobbet ringer till en för att man gjort ett bra arbete någon annanstans. Förra året vid den här tiden satt jag nämligen och sa att jag ger vården bara ett år till för jag vet inte om jag är ämnad till att ta hand om andra människor.

Men efter detta året så finns inte de tankarna kvar hos mej. Jag tycker till och med att det är roligt att ta hand om andra människor. Jag antar att man måste vara en viss människa för att passa inom vården och antagligen är det mitt yrke. Jag blev faktiskt jätteglad att någon tyckt att jag gjort ett bra arbete på ett av de ställen som jag har jobbat på under detta året som gått. Och sånt är väldigt kul att höra. Men min sommar är ju redan klar, samtidigt var det lite synd eftersom jag tycker om att arbeta med demens. Fast jag trivs så bra där jag ska vara i sommar så jag vill inte byta ut det arbetet mot något annat. 

558351nqb8pomz0b

7 kommentarer

  1. jo det var gott,god morgon på dejj!!


  2. Förstår att du blev glad över det samtalet =)
    Känns ju alltid roligare att jobba när man vet att andra tycker man gör ett bra jobb !
    Kram ;)


  3. Tack så mycket=)

    God morgon!


  4. Godmorgon..Så kul att höra att man var duktig …Ha en skön dag..


  5. Alltid kul att få höra att man gör ett bra jobb. Ett samtal att minnas då det känns neråt och värdelöst med arbetslivet… Ha en bra dag.


  6. ja,det ör de första skivan, eller skivorn, de är 4 installationsskvivor. Men vill inte funka endå. skitirriterande! fattar inte va d e för fel, jag klickar liksom på iconen men installationen vill inte starta överhuvutaget. skit jobbigt.


  7. Vad fantastiskt roligt för dig!! Hoppas att de inte slutar ringa:)



Kommentera

