h1

Skrivpuff – Stökig folkmassa

februari 25, 2009

Skrivpuffs Utmaning 56

Skriv om en stökig folksamling

Jag och ett stort gäng andra människor gjorde en Elmia resa på något/några år sedan. Vi var ett gäng på 10-15 stycken som steg upp tidigt och packade hela partybussen full med alkohol. Såna här resor har jag egentligen ganska svårt för eftersom stora folkmassor är inget jag tycker om att vara i. Och hade jag inte själv haft alkohol i kroppen denna dagen skulle jag nog aldrig stått ut till klockan 8 på kvällen som jag faktiskt gjorde. Resan till jönköping gick av vid klockan 9 på morgonen. Ju längre tiden gick på dagen ju stökigare blev det. Den fina välstädade bussen förvandlades till en grisig soptipp. Ljudnivån steg mer och mer för varje timme som gick, om man sedan tillslut ville göra sej hörd fick man skrika.

När vi kommer fram till jönköping så åker bussen runt, runt, runt många varv i jönköping innan den bstämmer sej för att stanna utanför Elmia. Vid det här laget splittras hälften och sedan kommer det till nya personer. Det blir stökigare och stökigare och ljudnivån är hög. Hela dagen består av ett gäng stökiga människor. Om jag kliver ur mej själv nu och ställer mej brevid så är det nog en resa som kunde betraktas som ett gäng idioter på grönbete. Men riktigt så tänker man inte när man är en del av den stökiga folkmassan. Men det är inget man gör för ofta även om den resan var väldigt rolig. Men eftersom jag börjar bli gammal orkade ju inte jag hela vägen utan min resa slutade klockan 8 på kvällen, de andras resa slutade nog sent in på natten.

Men roligt hade jag!

169799k6g7ni9vvj

6 kommentarer

  1. Haha men de är väl härligt med MASSA fullt folk…


  2. Ibland tycker jag det kan bli för mycket folk!


  3. Det är ju kul, om det bara blir nån enstaka gång… *L*


  4. Vad var det för res egentligen?? Åka buss och festa??


  5. Rolig resa, kul beskrivet. Tänk att upplevelsen är olika innuti och när man ser på..
    heja dej. skriv mer.


  6. Jag har bott i Jönköping när jag var liten…

    Å så hade vi släkt i Bottnaryd som vi brukade åka och hälsa på.

    Bara onödigt vetande om mej!

    Jag gillar inte heller folksamlingar.

    Fick lite smått panik när jag var i USA på en am fotbollsmatch… Där var det ca 69000 pers på den arenan…
    Å då var det bara en highschool match!!!

    Det är ungefär som att HELA Huddinge skulle samlas på en å samma plats ;)

    Huuuvvva!

    Har du sett att jag har öppnat en annan blogg???
    ;)



Kommentera

