h1

5/5 Urkmat – Utmaning!

februari 20, 2009

Jag har blivit utmanad av Wtf.

Man ska skriva ner 5 äckliga/dåliga maträtter, och sedan skicka dom vidare till 5 andra bloggare för att se om dom vill/vågar äta det jag skrivit ner.
Vidare skall man se om man vågar/vill äta nåt från utmanarens lista.

Här kommer listan från Wtf..

Här kommer min Urk-lista
1. Fiskbullar, jag kräks (på riktigt, det har hänt) av lukten!
2. Blodpudding, det har jag iåförsig aldrig provat men bara namnet är ju vidrigt!
3. Vitlöksgrunkor i nån ättikasås på burk, nu kommer jag inte ihåg vad det hette på riktigt men en mycket elak vän vid namn Mickis tvingade mig smaka det en gång… det gör jag inte om!
4. Falukorv… Ett ord, fäbojäntan! Ryyyyys
5. Banan… ja banan, det är en fobi från skoltiden. Jag åkte tåg till och från skolan och varenda jävla dag så sat det en tant och sög på en banan, ja sög för trots att hon max var 40 så verkade hon inte ha några tänder och det stank banan i hela tågvagnen… + att min Tarcha spydde på mig en gång på fyllan och det stank banan! Blä!

Och jag kan säga att det enda jag inte äter på den listan är nr 2 blodpudding. Iofs är jag inte speciellt förtjust i de andra sakerna som hon har skrivit heller, men det är inget som sätter sej på tvären om jag skulle äta det. Wtf:s lista var int svår och det tackar vi för. Nu kommer min lista…

1.Lever – Glöm det, kommer aldrig ta det i min mun. Är så vidrigt.

2. Bläckfisk – Det äkligaste jag någonsin ätit.

3. Risalamalta – Fick magsjukan en gång efter att ha ätit det och kan inte ens tänka på maträtten idag utan att få spykänslor.

4. Blodpudding – Tycker heller inte om det och det ger kräkvarning.

5. Våfflor – Ussh, uppväxt på våfflor. Det säger väll allt.

Jag utmanar i min tur:

*Candis

* Turez

*Elena

*Shecat

*Tonårsmorsan

450603ss06xdzo9s

13 kommentarer

  1. mmm… lever å blodpuddibg kan jag verkligen hålla med om, men våfflor DE är gott!!


  2. haha, jaa jag tror att 90 % av de som gjort testet är prinsessor!! Verkar skumt! Ha en fin dag, och undvik recepten, hihi…. Kramiz M


  3. Låter äckligt, men banan är ju supergott däremot!


  4. sv; jaa jag såg det :D tack tack tack :D


  5. God morgon i stugan! När man tittar ut här har man svårt å tro att våren kommer att komma snart :) Kommer ta tid för all snö att försvinna i år… Ha en bra dag :)


  6. VA…våfflor….


  7. Tvåan skulle jag avstå på studs men banan är en av mina favoritfrukter! Värst av allt är dock lammstek och oliver… Fy säger jag bara!


  8. He-He! Jag som precis funderade på vad vi skulle ha till middag idag, men gav upp eftersom jag inte kom på nåt… Här fick jag ju plötsligt en lång rad med tips!!! ;-D

    Ha en fin dag!!! :-)


  9. ok.. men har du ingen annan mapp som du har bilder i då? :O) Så gjorde jag för i mappen ”mina bilder” har jag inget alls typ


  10. Ja hua, bläckfisk skulle jag heller aldrig äta, yick!


  11. hahaha håller med dina URK helt och hållet :D


  12. Hej! Jag snor din utmaning! Hoppas det är OK! Tyckte den var sjukt kul!! =D


  13. Tack för utmaningen. Just nu är jag tyvärr magsjuk och mår illa vid tanken på all mat. Men jag ska ta tag i utmaningen när jag mår lite bättre.

    Ha en härlig lördag!



Kommentera

