h1

Mitt omtumlande besked..

februari 19, 2009

Inser att ni plågats tillräkligt länge! För fyra veckor sedan vann min styvpappas mormor en STOR summa pengar. Hon behöver aldrig mer oroa sej för att hon inte har pengar så det räcker. Jag tror hon tackar grannyran på postkodmiljonärerna mycket. Nu har det blivit bestämt att hon ska dela ut pengar till sina nära & kära, vilket innebär att min mamma & min plastpappa kommer att få en större summa pengar! Och jag tycker att det var ett mycket omtumlande besked för deras skull.

Orden jag valde att lägga in har denna betydelse…

*Glad – För deras skull..

*förväntansfull – Vad de gör för pengar, hur mycket pengar de faktiskt får..

*nyfiken – Om jag får något litet? *girighet haha*

*undrande – Hur stor betydelse pengar har?

*tankspridd – Vad HADE jag gjort med den summan?

*Men mest överlycklig – Absolut för deras skull, det var de verkligen värda!!!

Jag är faktiskt så glad för deras skull eftersom jag vet att de pengarna aldrig kunde kommit lägligare i deras liv än vad det gjorde nu. Så jag vet inte vad man säger.. Grattis till dem eller nått!

407563mx63hbqo3a

Jag trodde iofs hela tiden att de skulle få ta del av den summan, men mamma och de vågade ju aldrig hoppas och det kan jag förstå. 

13 kommentarer

  1. Sv. Taaaack :D nu är det bara en massa småpill som kvar hehe.


  2. Men så jätteroligt =)
    Grattis till dem o till er !!
    Pengar är ju inte allt,heter det ju.
    Men visst gör det livet lättare !!
    KRAM :)


  3. pengar gör en faktiskt lite fri..:)


  4. Vad kul Grattis till dem =)
    Kram


  5. Så roligt för dom! Hade blivit jätteglad om mina föräldrar vunnit lite pengar, fast gladast kanske om jag vunnit…


  6. Så kul för dem! Och särskilt om de verkligen behövder det ,det är sådana som ska vinna/få tycker jag…


  7. Åh, så kul! Någon som har lite tur!!
    Hur mycket pengar var det??? Nu är jag nyfiken:)


  8. Wow! Vilka summor!! Helt fantastiskt:) Hoppas att de hittar på mycket skoj för slantarna!!


  9. Det måste vara fantastiskt att vinna så mycket pengar
    och inte behöva oroa sig mera för att inte ha pengar så det räcker.
    Ekonomiskt trygghet har en stor betydelse.
    Vet ju inte hur mycket hon vann,
    men tydligen tillräckligt för att kunna dela ut av dem till nära och kära.
    Det måste vara underbart att vinna pengar och även att kunna göra andra glada.
    Kram


  10. Ååhh va kul….jag är inte alls avundsjuk!…skämtar.

    Jätte skoj för dem. Tycker alltid det är roligt när människor vinner pengar för man behöver dem på ett eller annat sätt….t.o.m miljonärer.

    Gratta dem!

    Kramet


  11. Hihi, och jag som trodde du var med barn :) Det var jag nog iofs inte ensam om att tro *ler sött*

    Men vad KUL!
    Det är ju sånt där man hör hända, men som ”aldrig händer en själv”.

    Mina föräldrar har också vunnit på postkodmiljonären; dels 10.000 spänn på Grannyran, dels nya mobiltelefoner. Och en annan gång var de ETT NUMMER från att vinna miljonen på sina premieobligationer – och vann ”bara” 100.000.
    Undrar om dylikt någonsin kommer att hända mig?

    Jag HAR premieobligationer (och har vunnit 12.000 som mest), men spelar aldrig på annat, och är inte heller med i postkodmiljonären. Har blivit lite ”anti” det där för att de prackar på en så mycket reklam!!!

    Man kanske borde vara med ändå… ;)

    Kram.


  12. We need a lot more inisghts like this!


  13. Thank you, pacisit.I’m still in arranging the post, which I somehow failed to do neatly.I don’t believe Fukuda’s decision would be a good news for us, but we’ll wait and see. I hope he’ll utilize this for diplomatic card in order to get more cooperation for abduction issue from South Korea. Anyway, it was really good to hear something positive from Mr.Hosoda(細田博之).



Kommentera

