h1

Tycker om att hänga tvätt!

februari 17, 2009

Hushållssysslor

Den enda hushållssysslan som jag faktiskt tycker är roligt är att tvätta, hänga tvätt och vika tvätt. Jag gör den sysslan med gklädje här hemma. Jag finner inget som helst tråkigt med den. Det finns så många sysslor som jag därimot inte tycker är roliga. Tex som diska, det måste vara det tråkigaste som finns. Nu har jag turen att diskmaskin, för diska jag lider verkligen när jag skulle göra det innan. Det där med att tvätta, det tycker jag är kul. Det är min syssla här hemma som jag gör med ett leende på läpparna. Jag har ingen torktumlare utan hänger min tvätt, men även om jag skulle haft torktumlare så vet jag inte om jag skulle andvänt den eftersom att hänga tvätten är halva mitt nöje.

Att plocka ut en tvätt som doftar sköljmedel, det finns ingen härligare doft och det är faktiskt en doft som sprider sej i hela rummet. Jag tror dessutom att jag är sköljmedelsnarkoman för jag kan inte tvätta om det inte finns sköljmedel. Här hemma har jag alltid 2-3 olika sköljmedel på lager och det är aldrig samma sorts sköljmedel även om jag har mina favoriter.

Dammsuga är väll heller ingen syssla som är direkt rolig, men inte lika fasanfull som disken. För är det något som jag absolut inte tycker om är det att diska. Det är en hushållssyssla man kunde vara utan, nu går ju tyvärr inte det så därför är jag himla glad att det var någon som uppfann diskmaskin. Den dagen den går sönder gråter jag blod!

379564wei6nmijrr

10 kommentarer

  1. Att hänga tvätt tycker jag också om men det ska vara på landet då man hänger den ute.Då luktar det ljuvligt.Ha en fin dag Thalina


  2. Ja fy katten. alldeles för kallt. Jag gruvar för att gå ut. Ska snart iväg på jobbet. Ha en bra dag
    Kram
    attis


  3. Ha-Ha! :-)

    Vet du, jag tycker faktiskt tvärt om – och tur är väl det, att vi alla är olika, och att det därför finns någon som med glädje gör det andra helst vägrar.

    Så… Ge mej en diskborste och jag kör loss i diskhon direkt! Så kanske du kan ta hand om mitt tvättberg under tiden…? ;-)

    Ha en toppenfin dag! :-)


  4. God morgon i stugan! Fy för hushållssysslor :) HA EN BRA DAG :)


  5. Jag är den typen som hellre diskar än hänger tvätt.
    Ha det så bra =)


  6. va synd :O( Va tycker dudå? För el emot =)


  7. hahaha, jag håller med dig, utan diskmaskinen så skulle jag gå under och lukten av sköljmedel är ju faktiskt bland det ljuvligaste som finns :)


  8. Jag vet inte om jag tycker att någon av de sysslorna är direkt roliga att göra men de måste göras så det är ingen ide att deppa ner sig.


  9. Näej vet du vad, att hänga och vika tvätt är INTE kul – även fast jag håller med om att doften är UNDERBAR (och jag har den gärna i hela huset)!

    Dammsuger och torkar hellre golv.
    Diskar för hand GÖR jag bara inte, däremot.

    Vill du, kan du få komma hit och vika min tvätt som blivit liggandes över 1 vecka då jag varit sjuk. Det är ett litet berg, vill jag lova… *irk*


  10. Jag älskar oxå att tvätta!
    Å mangla lakan!!!
    DET är ett måste.

    Finns inget som är så skönt som att lägga sig i en nybäddad säng med raka fina lakan ;)

    Diska går bra, men jag verkligen hatar att diska besticken.
    Dags att köpa en diskmaskin för mej snart så jag slipper det görandet.

    Kram!



Kommentera

