h1

Patrik 1,5 (2008)

februari 15, 2009

Patrik 1,5

Handling: Det handlar om 2 homosexuella som vill skaffa barn. De har köpt hus i ett barnvänligt kvarter och har gift sej. Det är bara barnet som fattas, de försöker på många olika sätt och får nedslag hela tiden. Tills den dagen det kommer ett brev i brevlådan att de kan få ta hand om Patrik 1,5. Patrik 1,5 är patrik 15 år, en kriminell kille som hamnat fel i livet. Nu ska han bo hos 2 homosexuella och han vill detta lika lite som de vill.

Betyg & motivering: 4 av 5. Filmen hade verkligen hur många humorpoäng som helst. Den var inte alls långtråkig, även om slutet var lite förutsägbart så var den ändå grymt rolig och rörande måste jag säga. Kärleken som beskrivs mellan dessa män är väldigt djup och fin. Jag tycker filmen är helt klart värd att se så har ni möjligheten tycker jag att ni ska se den.

patrik-15

17 kommentarer

  1. Åh, alltid trevligt med lite filmrecensioner!


  2. Va trevligt! Detsamma kan ju jag säga :)
    Det filmen vill jag verkligen se. Längesedan jag tittade på film..


  3. Jag vill jätte gärna se den här filmen men har inte hittat nån att se den med än, kanske ska övertala sambon iaf. Alla har ju sitt pris sägs de ju *blink* Ha en bra söndag.


  4. Tack de löste sig.. kram


  5. Skulle du rekomendera den? :)


  6. jag tyckte den filmen var riktigt bra faktiskt


  7. Den är ju underbar den filmen och jag håller med, diggade inget nämnvärt jag heller. Må så gott


  8. Men vad är det du säger ?? Har du aldrig provat Guitar Hero fast ni har det hemma =O
    På’at me’ en gång !! Det är skitskoj =) (tycker jag)
    Patric 1,5 låter sevärd tycker jag !

    Kram o go’morron på dig =)


  9. Jag har bara hört positivt om denna film så den kan nog bli aktuell!


  10. Åååå?? Denna ligger i min mapp av osedda filmer.. :-) båda gott detta!


  11. Åh tack =)


  12. Hej på dig o tack för titten in till mig! Har inte sett filmen…men bär på en biobiljett…sen håller jag med dig ang. Amy igår…hade gärna bytt ut henne mot bönorna!
    Kramen!
    Ragnvi


  13. svar: ja precis, vem vill inte ha sommar? :)
    kika in igen kanske? :)


  14. Oooo den måste jag se ju!
    Verkar vara riktigt rolig!

    Ha en mysig kväll gullet!


  15. den låter bra!


  16. Kollade på den i helgen.. Myysig film! Bra budskap.


  17. Sv: Hej hej!
    Jag orkade aldrig kolla klart på den där filmen :)
    Tyckte inte den va nå bra..

    Hur är läget med dej??
    Utom att du också är trötter idag.

    Kram!



Kommentera

