h1

När det hemska kommer inpå livet!

februari 14, 2009

Ibland kommer det hemska nära inpå en. Igår råkade en riktigt nära vän till mej illa ut och det är när något sånt händer som man verkligen inser hur nära man kan vara att mista någon som man håller av med ett ögonblick. Jag blev jätterädd och hade jättesvårt att sova inatt efter att haft telefonkontakt med henne till klockan 5 på morgon. Om jag var rädd, så vet jag också att min rädsla inte ens kommer upp i den nivån att rädsla som hon kände och som hon känner idag. Jag tänker mer på vad som kunde hänt, att jag kanske kunde haft oturen idag att vaknat upp och fått ett chockande besked om att hon var väldigt illa åtkommen, och det värsta att hon faktiskt inte kunde varit i livet idag. Den rädslan är djup och enorm. 

Detta är en vän som verkligen står mej så nära hjärtat, vi har varit väldigt tajta i snart 8 år. Jag fann henne och hon kom för att stanna i mitt hjärta. Hon är den bästa vän jag har och kan inte tänka mej ett liv utan henne. Hon är som hälften mej, hon har hjälpt mej att andas genom åren. Och alltid funnits där, hon har aldrig vikt vid min sida. Och såna vänner hittar man bara en gång i livet. Jag är rädd om henne, mycket rädd om henne. Och rädslan för att jag faktiskt kunde förlorat henne i natt är stor. Jag har tänkt på hela dagen… Precis hela dagen.

Man förstår inte det hemska förens det kommer intill ens nära. Man förstår inte att det faktiskt finns sjuka människor överallt och att man aldrig kan vara säker på vad som kan hända. Det finns så mycket ont i världen att man blir mörkrädd. Nu klarade hon sej ganska bra, men vet också att hon måste leva med detta minnet resten av sitt liv. Och förhoppningsvis är hon precis så stark som jag vet att hon är och att hon inte låter detta förstöra det liv hon byggt upp!

Gumman om du läser detta.. Ska du veta att jag finns här och kommer alltid att göra. Jag är så sjukt glad att jag får vara en del av ditt liv och du klarar detta. Du är starkare än du tror! Jag tror på dej alltid, det vet du. Älskar dej!

367022b87o22zeg6

7 kommentarer

  1. Låter tragiskt det du var med om, tur att din vän klarade sig.Livet är skört. Måste vara fint att vara så goda vänner som ni.
    Ha en fin alla hjärtans dag.
    Kramar


  2. oj va har hänt?

    hoppas du får en bra alla <3 dag, å ta hand om din vän:)


  3. väl skrivet!
    hoppas att det löser sig..


  4. Så fint skrivet till den vän, ja livet är skört..
    Kram


  5. Av det du skriver anar jag att något mycket hemskt hände din väninna och att det kunde ha gått väldigt dåligt.
    Så glad att hon klarade sig
    men som du skriver att det är ett hemskt minne hon får leva med resten av sitt liv.
    Och ja, hoppas att hon inte låter detta förstöra det liv hon byggt upp.
    Skickar tankar och en stor kram.


  6. Ingen aning vad som hänt, men du verkar vara en fin vän =)
    Skönt att din vän verkat klara sig och att hon har dig, låter som att hon får en tuff tid framöver då behövs det äkta vänner
    Kramen


  7. Ursch, sånt där får en verkligen at krama lite extra på människorna i sin närhet… det är synd att det krävs sånt här för att man ska vakna till ibland.

    Kramar på dig!



Kommentera

