h1

Om du var Lost?

februari 11, 2009

Jag har aldrig brytt mej om Lost när det gick på tv:n, jag missade första avsnittet och bestämde mej direkt för att det var dåligt fast alla pratade så mycket om det från början. Sen fick man höra underliga saker om att det kanske varlostövernartuligt mm. Och bestämde mej ännu en gång för att den serien skulle jag aldrig titta på. Men sen en dag för någon månad sen tänkte jag att ässh, jag ger den en chans. Och det skulle jag aldrig gjort för den serien fick mej att fastna framför tv:n i fler timmar än vad jag hade råd att offra av min dyrbara tid. Men sagt och gjort, nu har jag snart betat av 3 säsonger. Och kan inte sluta. Men det har funnits en fråga i mitt huvud under hela tiden som jag sett denna.

Skulle jag ge upp?

Skulle jag ge upp hoppet om att bli hittad och försöka anpassa mej till ett liv på en Ö. En helt öde ö, men bara hav och djungel så långt ögat kunde nå. Jag tror att är man tvungen att överleva så skulle man göra det, men jag är en tjej född med tummen mitt i handen och skulle aldrig överleva om jag blev lämnad på en ö själv det är en sak som är säker. Men den serien får även mej att bli påmind om hur bortskämda vi är och hur bekvämt vi har det. Vi behöver inte jaga i flera timmar för att få mat, det räcker med att gå en bit och gå in i affären och handla precis det man vill ha. Så länge pengarna räcker då såklart. Även detta med hygien är vi sjukt bortskämda med, att kunna byta kläderna när de blir smutsiga och framför allt kunna duscha.

Det är klart att efter ett tag så skulle jag nog vara tvungen att vänja mej vid tanken vid att skapa mej ett liv så långt bort från trafik och civilationen som möjligt även om det hade varit svårt. Har man inget val tror jag levnadsinstinkten tar över och man gör allt för att överleva i den situationen man är i även om det är svårt. 

Nu är de ju inte själva på ön utan kan andvända varje människas kundskap för att kunna överleva så visst då går det ju bra. Men att hamna där själv och få bo där själv så skulle jag nog antingen hoppat från en klippa eller dött av svält. Men det viktigaste är ju att aldrig tappa hoppet, men det hade jag nog gjort ganska fort.

Jag är som sagt helt såld på denna serien, det var länge sedan som jag började titta på en serie och bara var tvungen att se avsnitt efter avsnitt för att få veta hur allt slutar, hur det går för dem, OM de över huvudtaget kommer hem.

Så ni som sett längre än säsong 3 skvallra inte nu och förstör hela nöjet för mej!

11 kommentarer

  1. Njaaa var ju inte som bara idag jag menade då =)
    Men jag kan ju alltid hoppas.
    Skulle vara skönt att få kunna blogga ifred och inte bli kritiserad varje steg man tar =)
    Mår du bättre nu??
    Jag är inget Lost fan men kikar gärna på Desperata hemma fruar och Prison break så vet hur det är att va fast i en serie hoppas ingen pajar din säsong nr 3 nu ;)
    Sköt om dig kramis


  2. Jag är fortfarande i stadiet där jag inte tänker börja kolla på Lost :P


  3. Jag såg den inte men Husse satt som klistrad vid teven!


  4. jag köpte säsong ett när jag var höggravid för att kunna ligga still å jag älskade den men sen när det rusdae en isbjörn tröttnade jag så jag har bara sett säsong 11 å 2 så less att dom inte tar slut ung som prison break…
    däremot sträcksåg jag gilmore gilrs som jag älskade…
    kramis


  5. Jag tittade på hela första säsongen och tyckte att den verkade bra. Försökte i början av tvåan med men lessnade och den verkar ju aldrig ta slut och allt blir bara konstigare och konstigare. har sett några andra avsnitt också då Kristoffer följer serien men ne, jag förstår mig inte på den längre. Blir för långtråkigt för mig.


  6. småflinar och tänker på hur mkt jag kan avslöja för damen *asg*
    men klart jag inte skall göra det.

    Men jag tror att man aldrig skulle ge hoppet hur många år det än tog.

    Hoppas du haft en bra dag Kram Linda


  7. *SV:* hehe visst är dom :)

    hoppas du har haft en bra onsdag?


  8. Godmorgon..Hoppas att du får en skön torsdag.krma


  9. Jag kollade första säsongen men så tyckte jag att serien ballade ur så jag slutade att se.. kramen


  10. Jag kollade första säsongen… men i den vevan började jag jobba nätter och var aldrig hemma när den gick, så det blev lite svårt att följa den. Sedan verkade den heller aldrig ta slut!

    Men håller med dig om att det skulle vara tufft att hamna ensam på en öde ö. Är man flera stycken kan det ju gå lättare, om man inte bråkar för mycket! ;)


  11. […] Lost från bra till dåligt! februari 20, 2009 Nu har jag sett färdigt på Lost alla säsonger och jag faktiskt helt ärligt inte vad jag tycker om serien i sin helhet. När jag […]



Kommentera

