h1

Jag stör mej bara på de ”stora” bloggarna!

februari 7, 2009

Jag läste på E24 om att tjejerna hade bloggmakten, där listade de även de största bloggarna. Och jag kom på mej själv med att det var inte många av de stora bloggarna som jag tyckte om, utan det var bloggar som jag stört mej på en längre tid, det var bloggar som jag inte ens besöker längre.Och var tvungen att fråga mej själv. Vad är det du stör dej på hos dem, och kunde konstatera att i alla fall utom ett var det deras provocerande sätt att skriva. Jag kan med provocera om det hade handlat om det, men är inte sån som människa. Jag är faktiskt hellre omtyckt än illa omtyckt. Även om jag egentligen inte bryr mej om ifall någon tycker illa om mej eller stör sej på det jag skriver. Men det är roligare med possitiv kritik än negativ.

Men varför väljer man att skriva provocerande bara för att få folk att läsa det man skriver. I mina ögon handlar det mycket om bekräftelse. Och den bekräftelsen är ju mycket bättre att få i det verkliga livet än på en internet sida. E 24 intervjuade kissie. En bloggare som jag bara avskyr, jag avskyr hennes överlägsna sätt och sättet hon skriver på överhuvudtaget. Hennes blogg får inga besök av mej iallafall och kan faktiskt i ärlighetens namn inte ens förstå hur folk kan läsa den. Hur hon kan ligga som 3:a på topplistan bland de största bloggarna. För Blondinbella är inte ens i närheten så irriterande som hon är. På 2:a plats kom Kenza, och hennes blogg har jag aldrig ens stört mej på. Hon har ett gulligt sätt i bloggen.

Sen hade vi ju Alex & Katrin på den listan med och de har jag inte ens tänkt att nämna för de är nog de mest blåsta människorna i bloggvärlden. Så ytliga och så långt ifrån jordnära man kan komma.

230187lgegqqomjs

11 kommentarer

  1. Jag läser aldrig dem där sk storbloggarna. Dem är stora bara för att folk droppar in på dem. Sen hur många som verkligen läser är en annan femma. Men för min del ger dem inget av värde så jag stannar heller kvar bland oss ¨trevliga småbloggare.

    Hoppas du får en fin lördagskväll Kram Linda


  2. Jag läser inte heller det där dravlet…modebloggar vill jag inte ens kalla dem..de skriver ju inte för att de gillar grejerna utan för att de får betalt på ett eller annat sätt för att skriva…
    Hoppas du får en skön lördag! Kramis


  3. Håller med dig! Läser aldrig nån av de stora bloggarna utan tycker det är roligare att läsa vanliga bloggar. Jo, tårtorna var verkligen smaskiga!!


  4. jag kollar ej in de bloggarna har fullt upp med alla som hälsar på hos mej:O)
    vet du nåt om man kan tjäna pengar på reklam på sin blogg eller funkar inte det på dessa gratisbloggar?
    jag har ca 150-200 unika besökare varje dag å det är roligt att så många kollar vad jag skriver ,
    ha en goo kväll


  5. Instämmer med de stora bloggarna :)
    Tack för ditt ”medlidnade” :) Trevlig lördag.


  6. tack desamma =)


  7. Håller med Linda!
    Jag läser aldrig de s.k.a stora bloggarna….vet ärligt talat inte ens vilka de är!

    Jag håller mig på planeten ”Svensson” och bloggar på om allt och inget!

    Trevlig lördags kväll på dig snäckan!

    Kramet


  8. Nej tacka vet jag ”normalbloggarna” =)
    Ha en finfin kväll !!


  9. Jag har kollat in de så sk kända bloggarna som ligger högst på listorna och förstår inte varför folk läser tex. Blondinbella. Jag läser hellre snälla vanliga bloggare som ger mig något.
    Kramar


  10. Håller med dig om Kissie. Provocera fram läsare och hat är hon skitduktig på men hon skriver inget vettigt överhuvudtaget. Likaså Bella, provocerar fram. Kanske inte i samma utsträckning som Kissie som även mobbar andra bloggare.
    Kenza är den enda som kör sitt race och skriver mer för sin egen skull. Hr aldrig sett att hon provocerat någonting förutom kanske med en cigg haha.
    Nej jag fattar inte alls hur de kan ligga så långt upp på listan!


  11. I vissa av mina inlägg så har jag skrivit enbart för att provocera.
    I de fallen har det mest varit för att locka besökare.

    För det är ju så att när jag skriver ”tvärtemot” så resulterar det i en massa arga kommentarer mm å det har jag tyckt varit kul ibland.

    Sen försöker ju jag vara ironisk också – men det verkar vara svårt att få fram i skrift ;)

    Jag ville ha lite feed back på min blogg från mina läsare – har du oxå lust att skänka mej dina tankar???

    Kramis!



Kommentera

