h1

Inrikes och utrikes nyheter!

februari 4, 2009

När jag läser nyheterna hoppar jag alltid utrikes nyheterna, jag vet inte men tycker de nyheterna känns för långt bort. Jag läser inte nyheter om vad som händer i Kina eller vilket krig som pågår där osv. Möjligt att det kanske är egoistiskt av mej men kan inte ta mej till sånt, för det första intresserar det mej inte och för det andra känns det inte aktuellt att ha en åsikt om det av just den anledningen att det händer för långt bort från mej. Speciellt de nyheterna om krig eller tex om Obama osv. Jag klickar inte ens in i såna nyheter och börja läsa dem.

Därimot inrikes nyheter av alla de slag läser jag, kanske inte nyheter som innehåller politik då jag inte är ett dugg intresserad av politik. Men annars läser jag ofta nyheterna från sverige, även om det kanske inte berör mej heller så är det mer intressant att läsa om vad som händer i vårat eget land än om det som händer i tex irak. Det känns ju åtminstone närmare mej.

Och jag läser nyheterna varje morgon, vet inte om det är ett tecken på att jag börjar bli äldre.

Jag gjorde ju aldrig det förr!

237534i1kssrj0fb

12 kommentarer

  1. Fan…har inte kunnat kommentera hos nån på ett par dagar…men bara så DU vet…jag finns här..och prenumererar de gör jag. Det vet du..))

    Ja jag är superglad…tills några slutar prenumerera, det där går ju upp och ner. Men idag tänker jag vara på TOPPhumör…kramizzz


  2. Jag är jättedålig på att läsa nyheter.
    Våran lokaltidning brukar jag bara ögna igenom på morgonen o titta på bilderna mest, precis som barnen hahaha =)
    Go’morron på dig !!


  3. Har slutat att premunera på vår lokala tidning för några år sedan, efter att man kan läsa nyheter på nätet så läser jag faktiskt nyheterna mer nu än vad jag gjorde innan då jag hade tidningen.. och nä, inte är vi för gamla ;)


  4. godmorgon :) visst är det fruktansvärt när barnen ligger i spysjukan. ber till gud att vi andra klarar oss.!


  5. Ja vet du är likadan. Och jag känner likadant som dig :)
    Börjar nog bli vuxen nu verkar det som. Kaffe och morgonnyheter är en vana här. Något som inte existerade för ett par år sen. Eller nja kaffet har jag haft med mig i många år. Men just detta med nyheter. Men jag gillar att hålla mig uppdaterad om allt och inget.

    Hoppas du får en bra dag nu Kram Linda


  6. Utan kaffe och morgontidning blir det ingen bra dag.
    Första läsningen blir rubrik läsning och se på bilder. Andra läsningen lite repotage, tredje läsningen lite mer osv. Har med tidningen hela dagen och i slutet blir det ibland tom så att jag läser en sportnyhet ;)

    Svar: Tack


  7. Hahaha, jag läste inte nyheterna förut jag heller, nu gör jag det jämt… vi börjar nog bli gamla ;)


  8. Ja du lyckades verkligen med att namnge dina barn… förstår fortfarande inte hur jag tänkte där riktigt. ;o)
    Jag har oxå börjat läsa nyheterna (inrikes) nuförtiden, lägg till mina nyinköpta pelagoner till hallen och att jag fyller trttio i år så, Ja jag är snart tant!


  9. Tack, jag kommer lägga upp dem i min web-shop de närmsta veckorna:-)


  10. Jag gör precis som du =)


  11. Jag läser allt jag kommer över i nättidningarna, fast ibland måste jag göra uppehåll i någon dag, för det är inte alltid så upplyftande direkt… ;)


  12. Jag läser bara positiva nyheter. De negativa har blivit för många…



Kommentera

