h1

Snoka på!!

februari 2, 2009

Det här är min dagbok och min blogg!

Jag började blogga som anonym av just den anledningen att jag ville kunna välja vilka som skulle läsa min blogg. En annan anledning var för att jag inte tyckte en del människor hade med mitt liv att göra. Jag ville ha det så, jag ville vara ifred. Alla människor vill en inte väl, det är något jag har upptäckt genom min resa genom livet. Och de människor som inte ville mej väl ville jag ha på avstånd. Jag började blogga om mej och mitt liv för att jag gillar att skriva och när bloggen kom till internet tyckte jag att det var en väldigt bra ide, där fick jag skriva. Men allt har sitt pris och det visste jag redan när jag började blogga, jag valde därför att vara anonym.

Medans åren har gått har jag rubbat på den gränsen lite mer och lite mer för varje år. Jag är fortfarande delvis anonym men vill man hitta mej är det möjligt. Och genom att läsa bloggen kan man undan för undan förstå att det är jag. Jag tänkte väll lite som att vill människor som känner mej hitta mej så gör de det. Jag har absolut inget att skämmas för och står för varenda ord jag skriver. Om mitt liv är intressant så varsegod liksom. MEN…

Det finns faktiskt ett MEN.. Detta är ju jag och mej sätter sej kanske inte folk längre på, inte på samma sätt som i mitt tidigare liv, jag har byggt upp mej själv och vet min plats i livet. Nu till detta MEN.. när människor genom min blogg kommer åt andra är det inte ok längre. Då inser jag att jag måste göra något åt, jag kan med ett knapptryck bara försvinna igen och dyka upp någon annanstans under ett annat nick och fortsätta blogga om mitt liv, men det känns som att varför ska jag jagas bort från min ventil i vardagen, från ett ställe som jag trivs att vara på? Så därför kommer jag att lösenordsskydda varenda ord som jag skriver om mej själv, om mitt liv och om min vardag. 

För er andra som känner mej och följer mej som LoveOrHate och vill följa min tråkiga vardag kan kontakta mej på Loveeehateee@gmail.com, annars kan ni fortsätta läsa mina tankar om händelser i världen eller filmerna jag sett, så oprivat som möjligt. Men det som rör mej här hemma, allt från barnen till städning, jobb osv, det kommer ni behöva ett lösenord för att kunna läsa. Och ni som redan fått det en gång, det kommer att vara samma..

Och till er andra… Ni kan snoka någon annanstans, för i min blogg hittar ni inget som ni kan komma åt andra med längre!

236579tyfw2tb0hb

15 kommentarer

  1. hoppas du får en härlig kväll.


  2. Men fy vad TRÅKIGT när det blir på det viset! :-( Fast bra att det ändå finns sätt att komma runt problemet! BRA att du inte drar dej undan utan istället reagerar MOT dem som sabbar och förstör! :-)

    Ha en fin kväll!!!


  3. Men så tråkigt att det blivit så =(
    Kramar på dig !!


  4. Oj…vad händer…


  5. Usch vad tråkigt;/ Haft en bra helg?(:


  6. Fy vad tråkigt, jag som precis hittat dig =(
    Men jag tror jag förstår hur du känner det sitter ju i jobbig sits själv…
    Får jag lösenordet blir jag glad om inte så respekterar jag det =)
    Trevlig kväll
    kram kram


  7. Töligt med folk som snokar eller skriver skit om andra.

    När det gäller bloggandet så är det jättekul, jag började blogga år 2001 och har aldrig ångrat det. Jag bloggade mest på olika communitys, men för nästan 2 år sedan har jag bloggat på rena bloggsidor som t ex metrobloggen.se och här på wordpress.com.
    Har en blogg på wordpress, två på metrobloggen och en på blogg.se.

    // Karpstryparn


  8. You got mail =)


  9. ja men fy vad trist när det blir så där.

    Hoppas allt är bra annars.

    Kramar Linda


  10. Du har mail


  11. Trist! Jag mailar till dig för jag vill ju fortfarande kika in och se att allt är väl med dig.


  12. Vad tråkigt att det blir så…
    Åh jag som precis har hittat dig och gillar din blogg skarpt….
    Man kanske kan få en lösen i framtiden då….;)

    Diana: Om du går tillbaka och läser detta så skicka mej ett mail, skriv lite om dej själv och vart du kommer ifrån & om du har en egen bloggadress så ska vi se :)


  13. Jag har mailat dig =)


  14. Skönt att du inte måste radera bloggen, utan kan lösa det på det här sättet! Jag kommer att skicka ett mail till dig, för naturligtvis vill jag följa dig helt och fullt! =) Kram


  15. Hejsan! Tack för dina rader inne hos mig.Alltid skoj med nya besök och samtidigt att man lämnar ett avtryck efter sig också samtidigt. Ja jag kan hålla med dig om mycket. Jag har en skara läsare som följer mig och min vardag i både text och bild och det som är mer privat är bakom lås och bom. Det är så jag vill ha det helt klart och där går min gräns. Det finns så mycket skit här på nätet och jag vill inte utsätta mig eller mina barn för någontng sådant så absolut vill man skydda sitt privatliv helt klart. Ha en bra dag. mvh Marie



Kommentera

