h1

Fick säga NEJ!

februari 2, 2009

Det är så himla typiskt, den lilla har snörvlat och hostat hela natten. Och hon kändes lite varm nu på morgonen. Jag tänkte det att tur att jag inte har något jobb idag, men precis när jag slängt iväg den tanken ringer dem från ett av jobben och vill att jag ska komma och jobba. Jag försökte lösa det men det gick inte, så fick ringa tillbaka och säga nej. Jag gillar inte att säga nej till jobb, jag gillar inte att säga nej till människor när de behöver mej. Men idag var jag tvungen till att säga nej. Jag fick säga nej en gång förra veckan med och jag gillar inte alls att behöva göra det. Men har man sjuka barn finns det inget man kan göra åt det.

Jag har ju även lillkillen här med eftersom syrran ligger hemma i magsjukan och jag ringde till henne men hon hade inte blivit bättre så hon kunde ju inte heller ta barnen ett par timmar. Inget att göra åt, nu är det bara att vara hemma och ta det lungt och ha ångest över att jag inte kunde ha löst det.

God Morgon!

1120246g3qw61avm5

10 kommentarer

  1. Jag känner igen det där med att säga nej.. jobbade som timanställd i många år inom hemtjänsten, med två små barn hemma så kunde det bli sjukdomar och ingen hjälp av någon annan. Må så gott!


  2. Jag vet precis hur du känner !!
    Jag har väldigt svårt för att säga nej jag med men är barnen sjuka så måste man ju säga ifrån !
    Ha inte ångest nu utan njut av dagen =)
    Kram !


  3. Det måste vara svårt att säga nej. Jag antar att du jobbar på inringning så att du behöver verkligen jobbet, men är barnen sjuka så kan man knappast hjälpa det.


  4. Klart man ska vara hemma när barnen är sjuka.
    Säga nej kan vara svårt men känn ingen ångest över det, dom löser det nog ändå. =) och gör dom det inte är det inte ditt ansvar….
    Hoppas ni får en toppen dag i alla fall och att den lilla kryar på sig
    Kramar


  5. sv: tack så mycket


  6. Sv. Visst är den :) de finns guldkorn på youtube helt klart :)


  7. Det är alltid svårt att säge nej. Men ibland måste man göra det. Hoppas den lilla kryar på sig.


  8. Vet hur det är när man jobbar på det där viset och man blir samtidigt också lite rädd för att ju mer man säger nej till jobb, att de ska ringa mindre till en framöver… hoppas verkligen att det inte blir så för dig och att du kommer att få exakt så mycket jobb du vill ha och behöver!! Kram


  9. Har också jobbat som timanställd och det var jätte-jobbigt att säga nej till jobb när de ringde. Hoppas att alla sjukdomar ger med sig så fort som möjligt!! Kram


  10. Hmmm… Jaaa jag skulle vilja säga NEJ till jobb imorgon, men jag har fan inte råd att säga nej nu.

    Jag är förkyld, säkert feber oxå, å känner mej allmänt sjuk.

    MEN jag jobbar imorgon – gör ett försök och hoppas att jag pallar hela dagen!

    Så har jag väldigt svårt att säga NEJ oxå…!

    Hoppas småttingarna kryar på sig!



Kommentera

