h1

The memory keepers daughter (2008)

februari 1, 2009

The memory keepers daughter

Handling: Det handlar om en kvinna som är gravid med tvillingar. Under förlossningen ser hennes man till att separera tvillingarna för att flickan hon födder har down syndrom. Han gör detta i tron om att flickan inte kommer att leva länge och vill skydda sin fru. Under hela deras sons uppväxt känner kvinnan att det är något som fattas, och mannen kan inte släppa sina skuldkänslor om vad han har gjort.

Motivering & betyg: Jag ger filmen en 3:a, den var bra men inte värd mer. Man blev berörd av filmen, den stannade kvar ett tag efteråt och man funderade lite över hur det måste ha känt att göra såna val. Jag gillade filmen men kände ändå att det inte riktigt räckte till hela vägen. Det var något i filmen som saknades, kan ha med att göra att det inte var speciellt kända skådespelare i den.

the-memory-keepers-daughter

10 kommentarer

  1. burr den kan nog inte jag se…


  2. Du har blivit utmanad hos mig, du får välja själv om du vill anta den! Kram


  3. Den kunde blivit bra för storyn är tacksam och spelar på kvinnors känslor!


  4. Filmer blir helt klart bättre om man känner till skådespelarna i den!


  5. Ja, jag håller med om att bra skådespelare höjer filmen.. Kram


  6. Hej

    tack för ditt besök hos mig..alltid roligt med nya bekantskaper….Ha det gott så ska jag titta lite hos dig


  7. Ha ha ha jag kanske SKA utmana dig ändå (blink) nädå…du slipper gullet!

    Hur har helgen varit annars?

    Kramet


  8. att något fattas är ju då ännu värre då sörjer man hela tiden. Låter som en mycket bra film


  9. jag såg d nu =)hehehe


  10. låter rätt tråkig..men får väl se om den kmr på tv nångång….:)



Kommentera

