h1

Helgen i ord!

februari 1, 2009

Nu har denna helgen med lidit mot sitt slut. Denna helgen gick otroligt fort och bara försvann känns det som.

Fredag

Jag hade sett fram imot att vara ledig denna dag, men det gick inte. Blev inringd akut på jobb, fast det tackar jag inte nej till. 4 timmars arbete och sedan kom jag hem, la mej på soffan och låg där resten av kvällen och bara tog det lungt. Tittade lite på film och på ett par av mina serier. Kvällen var otroligt skön, fler såna kvällar behövs i mitt liv just nu.

Lördag

Jag kan inte fatta hur mycket jag hann med denna dagen, vi bakade bullar och vi gjorde cheesecake som förövrigt blev skitgod, städade lite och sedan kom syrran med sin son eftersom jag skulle vara barnvakt. Framåt kvällen fick sambon besök och de snodde datorn. Jag ägnade kvällen åt att sitta i soffan och mysa med chips med barnen, tittade på ett par filmer och bara tog det lungt.

Söndag

Var meningen att jag skulle jobbat idag, men min hjälp behövdes inte. Men det gör inget för jag ville faktiskt vara ledig idag. Syrran ringde och hon hade nog fått magsjukan så vi bestämde att hennes gullunge skulle få stanna tills imorgon så att hon fick vila sej lite. Jag och mamma tog med oss barnen och ”storhandlade”. Kanske inte direkt storhandlade, men handlade middagsmat så det räkte hela nästa vecka. Roligt att se ett par tusen bara försvinna på en massa mat.. Eller inte.. Och nu sitter jag här, eller har gjort det en stund, har kollat igenom vad alla på bloggkoll har gjort i helgen.

Nu inväntas bara måndagen och en helt ny vecka!.

215076zpdaexdhy3

12 kommentarer

  1. Kul att du kollade min oxå,alltid roligt när en ny signatur dyker upp, ha en bra kväll,hoppas vi hörs fler gånger.


  2. Kul att du kikade in hos mig. nej, det är det värsta som finns när man ska storhandla och pengarna bara försvinner i ett nafs!


  3. Vilken skön helg du haft och vad perfekt att du blev ledig idag =)
    Ha en fortsatt skön söndagkväll


  4. Åh tusen tack!!!Jag verkar iaf har fått upp bloggvärldens ögon i syn på djur ser allt fler som skriver om olika diverse hemska saker vi människor gör mot djur!

    Kika in min nya frilla!


  5. Hahaha, nej du det blev ingen högvinst för oss inte denna vecka i alla fall !
    Du har visst haft en aktiv helg =)
    Kram på dig !


  6. Efter dagens födelsedagskalas som har dominerat hela denna helg, så ser jag fram emot en helg där det inte finns några måsten eller något inplanerat alls! :-) Hoppas att nästa helg blir sådan!!!

    Och visst går helgerna FORT…! Men det gör å andra sidan veckorna också, numera… <:-)

    Natti!


  7. Jaa herregud vad dagarna springer iväg. Nysss var det fredag, men nu är det plötsligt måndag i morgon! Kramiz M


  8. Hahaha, det var bara en testkommentar, jag anade att det skulle komma något sånt tillbaka, hahaha. Hon är ju bara löjlig. Mu´s kommentar var ju klockren -Jag tänker Ketchup ;)

    DU ska INTE sluta blogga! Se det så här, jag hann först denna gång, nästa gång kanske du kniper fjanten först ;)

    Skönt med ledighet på söndagar, man måste ju vila nån gång :)


  9. Jag märker att jag tittar in här alltför sällan. Det är bra att du lämnar en kommentar hos mig så att jag vaknar till liv:)
    Jag har försökt gå tillbaka i dina inlägg för att se ur det gick efter misshandelsrättegången men ni kanske inte har fått veta något ännu.

    Vi storhandled också…eller rättare sagt jag skrev listan och mannen handlade och betalade! Då slapp jag se vad det kostade:)

    Trevlig vecka då!


  10. Tack för din kommentar hos mig om WordPress.

    Ja, helgen och helgerna går så fort tycker jag, och nu är denna över också.
    Önskar dig en bra dag och vecka som kommer.


  11. Mina pengar har också runnit iväg på mat i helgen, det är inte klokt egentligen!

    Ha det så gott nu! =) Kram


  12. det går aldeles för fort när man har roligt.



Kommentera

