h1

Städa erat rum!

januari 29, 2009

När jag nämner mening städa era rum, det är då helvetet fryser till is. Eller ungefär så känns det så, döttrarna är hur underbara som helst tills jag nämner att de ska städa sitt rum antingen idag eller i helgen. Det är de själva som bestämmer vilken dag de vill ha sin veckopeng för denna helgen blir det nämnligen inte veckopeng förrens rummet är städat. AJJJ! Har man då inte ont i både öron och huvud innan så ska jag lova er att efter den meningen så får man väldigt ont. Det är då monstrerna i de små änglarna kommer fram och de börjar konstant att bråka och menningen.. Mamma hon hjälper inte till låter som en upprepning på en trasig skiva. Det är då de helt plötsligt har ont överallt, magen, benen, huvudet.

Därför är det enklare att många gånger bara ta det själv för att slippa höra bråken, meningarna, och den absoluta höga ljudnivån. Men om jag alltid ska göra det själv kommer de att bli två små bortskämda änglar och veta att mamma alltid gör det och bortskämda änglar kan lätt förvandlas till hemska bortskämda små djur med horn. Och här sitter jag och försöker intala mej själv att det är för deras egna bästa i längden. Jag försöker att bita ihop och rida stormen ut. Och framför allt försöker jag att hitta någonstans i lägenheten som det är lung och ro tills rummet är städat. 

(Ni kan ju läsa inlägget med en smula ironi och humor. För så illa kanske det inte är, iallafall intalar jag mej själv det.)

devil-logoanim-8ps-small

13 kommentarer

  1. haha det är väl bara till o städa? hm, jaja.. alla är vi väl såna någon gång!

    sv: men tack :D


  2. Tack för kommentaren, det var kul att höra =)


  3. sv: Jag vet! Visst var det snyggt :D


  4. Jag hör samma mening här hemma ;-).. men det är ”Pappa hjälper aldrig till…”.
    Bara att härda ut och hoppas på mirakel.


  5. Det är något man liksom vill göra som barn. Säga emot att man minsann inte ska städa sitt rum och borde få veckopengen ändå! Haha. Det är bara att bita ihop. Ungarna förstår ändå så ge inte efter.


  6. jag var också hopplös med att inte städa… till min mors förtret…


  7. fniss
    ja varför ska man städa där undrar alltid sonen jag vet ju var allt är:O)
    ha en go kväll


  8. @fniss: På golvet då eller? haha


  9. sv: jo,det hände ju massor :) kan inte låta bli att följa med :D hhihi


  10. Hemma hos oss blir det ingen ”skärm” om han inte städar sitt rum (skärm= varken tv el data)
    Vi brukar hjälpas åt (han är ju bara 6 år) men det går bra….för det mesta i alla fall….typ


  11. japp, detta känner vi igen :)

    Både änglarna här hemma och jag :)


  12. Ja, vem vill städa?? Knappt jag själv heller. Jag brukar först säga att det ska städas innan en viss dag för att de ska få sin månadspeng, när dagen kommer så brukar de naturligtvis inte städa. Då ler jag och gnider händerna och säger ”ni ska väl inte städa, hehe, får då tjänar jag in pengarna som jag slipper betala för städningen hehe!” Då brukar det bli fart på de små liven:)


  13. Jag har gett upp det där… :-(



Kommentera

