h1

Varför ringer det alltid när man har sovmorgon?

januari 27, 2009

Den äldsta flickan vaknade med halsen lika tjock som sirap och hade en gräslig hosta så vi bestämde oss för att gå och lägga oss igen. Jag ringde in henne sjuk till skolan, vi båda två ville försöka sova lite men det är inte lätt med två telefoner som ringer hejdlöst. Det höll på så i över en timma så vi steg upp igen. Varför ringer folk om och om igen fast det inte är någon som svarar och varför ringer det alltid de när man för en gångs skull får sova ut.

Telefonen fortsatte ringa och till slut när jag svarade var det från ett av mina jobb, jag svarar att jag inte har någon som helst möjlighet att jobba varken idag eller imorgon för äldsta tösen är sjuk. Det blev en väldigt sur röst i den andra änden, och jag blev helt ställd. Jag har alltså bara sagt nej till jobb en gång där innan på 5 månader. Ett tag jobbade jag 15 helger i rad, jag tycker faktiskt inte alls att de har någon som helst anledning till att dra på munnen alls. Klart jag förstår att de har svårt att lösa det. Men de har liksom plockat in 4 springvikarie till efter mej, de har 8 st springvikarie och då kan jag knappast vara deras sista kort. Och om jag var det är det sjukt dålig stil av de andra springvikarierna.

Nu sitter jag här med en sjuk dotter framför tv:n och äntligen har det slutat ringa, men nu är vi ju uppe så då är det klart att telefonen tystnat!

172298hzj6tnm69s

4 kommentarer

  1. Teet är jätte gott..ha en skön tisdag..


  2. Det är så typiskt – dessa telefoner som ringer när man inte vill och är så tysta när man vill att det ska ringa.
    Tycker de ska vara himla tacksamma – inte alla som ställer upp och jobbar 15 helger på raken.
    Krya på er.


  3. Vad trist om dom blir sur, när du försöker jobba och ställa upp! Hoppas dottern kryat på sig och ni har det gott!
    Ha en skön kväll!


  4. Hmmm… Jag har min mobil på ljudlös och hemtelefonen på det allra lägsta volymen.
    Förr så kunde jag stänga av ljudet helt på min hemma telefon.

    Jag verkligen HATAR när folk ringer och väcker mej!
    Å naturligtvis så händer det oftast när man glömt att stänga av rrrrringet…
    SUck!

    Men duuu ang facebook – hur ska man kunna kolla upp det???

    Kramis!



Kommentera

