h1

Changeling (2008)

januari 26, 2009

Changeling (2008)

Handling: Det handlar om en mamma som går till jobbet, när hon kommer tillbaka är hennes 9 åriga son försvunnen. Hon letar efter honom och efter ett par månader kommer polisen med det glädjande beskedet att hennes son har hittats. De återförenas men mamman känner direkt att detta är inte min son. Hon försöker berätta att detta är inte min son, men det är ingen som lyssnar på henne utan att tror att hon är galen.

Motivering & Betyg: Jag gillade filmen, men hade samtidigt väldigt svårt för den. Jag har väldigt svårt för filmer som utspelar sej i dåtid. Denna filmen utspelar sej på 1930 talet och det har jag svårt för. Själva handlingen var jättebra och filmen var spännande men eftersom den utspelade sej på 1930 talet sjunker mitt betyg. Hade filmen utspelat sej i nutid hade den fått högre betyg. Så mitt betyg blir 3½ av 5

cha

8 kommentarer

  1. Åh den där filmen vill jag me se.. Älskar Angelina Jolie :)


  2. Hmm, jag kan oxå hysa en viss agg mot sådana filmer.
    Detta är dock någon jag vill se,
    så jag kommer ge den ett försök. :)

    Jo tack! Helgen var kanon. Hoppas detsamma. :D


  3. Håller med, jag vill också ha nutid, lättare att leva sig in i filmen då! Ha en bra dag!


  4. Niice =) trevligt :D


  5. En film jag ändå kunnat tänka mig att se… kram


  6. Har funderat på att se den….
    Händer idag då?


  7. Denna ska man se imorgon :)


  8. Haha, den här filmen är en av de mest gripande filmer som visats på senare tid och så har du mage att sitta här och klaga på att den utspelar sig på 1920-1930 talet? Det är ju halva charmen med denna otroligt bra och gripande film :) Jag är av det manliga könet men kände tårarna komma vid ett flertal tillfällen, rekomenderas starkt :)

    PS: S N Ä L L A sluta att skriva ”sej”. Ser ni inte själva hur fel det ser ut?



Kommentera

