h1

Redan helt slut!

januari 23, 2009

Jag är trött, helt slut om jag ska vara riktigt ärlig. Det är det värsta med dubbelturer, att man är hemma ett par timmar mitt på dagen och sedan ska tillbaka till arbetet. När man kommer hem sätter man sej ner och slöar till. Sen när man är sådär skittrött så ska man tillbaka och göra lika många timmar till, fast man egentligen bara skriker efter att få gå och lägga sej i sängen och vila lite. Och det värsta är att jag redan är skittrött och helgen har inte ens börjat än. Eller knappt börjat i vilket fall som helst.

När måndagen kommer, kommer jag att vara helt färdig. Så jag längtar till måndag för då ska jag vila hela dagen. Jag har lovat mej själv att sänka mina mål och mina sysslor iallafall på måndag och tillåta mej själv att vila kroppen lite då. Denna helgen kommer att bli tuff, det blir det alltid första helgen på ett nytt ställe. Men det kommer nog att gå fort i och med att jag inte är van vid arbetet än på det sättet att allt är nytt och då brukar tiden bara flyta på.

Hoppas ni får en underbar helg! 

77432ngzlkatvf4

9 kommentarer

  1. Antagligen så hade jag kanske för höga förväntningar på filmen :P Fast de är ju inte heller direkt filmer som jag brukar kollar på :D


  2. Önskar dig det samma och du, vila nu verkligen ut på måndag!


  3. Jag känner igen det där, jobbade inom vården förut och i skift.. Inget jag vill gå tillbaka till.. kram


  4. ja viist va d sött :)

    drygt å jobba helg ,men tur de går fort till måndag för dig:)


  5. Jag hoppas du får chans att vila något under helgen trots allt arbete! …och se till att tänka på dig själv på måndag och vila ordentligt!
    Jag ska bara njuta av att vara hemma ikväll och inte göra någonting!
    Take care! Kramis


  6. Man måste vila ibland med vännen.

    Har en utmaning åt dig inne hos mig Kram Linda


  7. Men fy vilka otrevliga arbetstider du har !!
    Jag jobbar också helgen så det blir ingen vila än på ett tag.


  8. Hoppas nu att du orkar över helgen och att du får vila ut ordentligt på måndag. Sköt om dig! Kram


  9. Jag hatade dubbelturenr när jag jobbade i vården…



Kommentera

