h1

Några korta ord om städning!

januari 23, 2009

Hemma hos mej där jag bor…

Jag tänkte skriva ett inlägg om städning. Grejen är såhär att min sambo vill hjälpa till hemma i den mån han kan eftersom han jobbar så mycket så faller oftast den lotten på mej. Men ska jag  vara helt ärlig så vill jag göra den biten själv, för då blir det precis som jag vill ha det. Tvätten får han inte under några som helst omständigheter röra. Den är min och tvättar han så hittar jag ingenting i garderoberna sen. Men blir det kris här hemma och att jag jobbar mycket då får han gärna städa, men annars vill jag göra den biten själv.

Visst kan det vara skönt att komma hem när det är städat men sedan hittar man ingenting efter det sen, så kan jag vill jag gärna göra det själv. Då blir det precis som jag vill ha det.

Hur är det för er, där hemma där ni bor?

117665xz7vascr2h


6 kommentarer

  1. Åh tack äntligen någon som törs säga precis det som jag känner när min man ”hjälper” till. Ibland så är det lika ogjort när han hjälpt till. Jag får plocka om i köksskåpen när han plockat ur diskmaskinen och tvätten får jag oftast kasta eftersom han blandar som han tycker det passar och då missfärgat.
    Men handdiska är han bra på och det får han gärna göra ofta :-)
    Kram Bettan


  2. Jag bor ju själv så här städar jag haha. Fast när jag bodde hemma så städade jag väldigt mycket. Hela huset oftast förutom de andras rum. Jag är väl lite pedantisk haha. Men sen orkade jag inte hålla efter alla andra så då fick dom hjälpa till ;) Haha… Sen när jag har en sambo så vill jag nog att vi båda ska hjälpas åt, även om jag tycker att jag städar mycket bättre haha.


  3. Jag är som du :)
    Jag gör det helst själv och helst när jag är ensam hemma.
    Det är kul att mannen erbjuder sig men…ja du vet.
    Kram


  4. Det blir som regel oftast jag som får sköta hemmet med tvätt och städning, men det faller sig naturligt då jag är mer hemma än min sambo men visst önskar man hjälp någon gång ibland och ibland får jag det också.. kram


  5. Jag känner precis som du. Sambon är duktig på mycket som jag inte kan och då får han hålla på med det i stället. Städningen tar jag själv!


  6. Jag är kluven när det gäller det här. På ett sätt känner jag precis som du men å andra sidan så har jag vissa prolbem så jag orkar inte ta allt själv plus min galna ungar.

    Men visst vill man ha saker gjort rätt är det bäst att ta hand om det själv :)

    Ha nu en din fredag Kram Linda



Kommentera

